Announcement

Collapse
No announcement yet.

SMS party

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SMS party

Wij zijn opzoek naar een "nieuw"iets voor in onze shows. We dachten aan een sms party. Vooral omdat we geregeld wel is draaien voor jong publiek.

nu hebben we een aantal vragen;
    -welke programma's zijn voor sms party's?
    -gebruikers ervaringen, is het waard om zo'n programma aan te schaffen?

Dit is iets nieuws voor ons, we willen ook beginnen met video mixen. We hebben hiervoor de numark arkaos nuvj met de hardware controller. Is dit er ook bij in te mixen of moeten we het appard houden?

Wij hebben zoon systeem.

Je moet er al wel rekening mee houden dat je dan in de meeste gevallen ook een soort van abonement hebt bij zoon service bedrijf.

Zo krijgen wij ze bij ons binnen als je een bericht stuurt: Feestje dan je bericht naar 3010.

De software die we er dan achter hebben zitten waar de berichten op binnen komen hebben we zelf gemaakt. Hierin kunnen we dan bepalen, Oke mag op scherm, Aanpassen ( gsm nummers eruit halen of namen aanpassen ) of verwijderen.

Als we een sms bevestigen stuurt ons software systeem deze automatisch door naar www.ronennieshow.nl/sms. Dit zetten we dan open in het 2de venster van een laptop ( dus de externe schermen / beamer ) en tadaa. Het vak erboven vullen we of met een video clip, foto of een animatie van een of ons logo.

Hou er wel rekening mee dat dit alles een vrij duur geintje kan worden. Je moet al een behoorlijke pc hebben. Daarnaast heb je dan ook nog een beelddrager nodig. Een beamer met scherm of een plasma.

Bied het echt meer waarde? Mwa soms wel. Bij grotere evenementen plaatsen we dan ook camera's en dan laten we dus in heel de feest tent de beelden op de schermen zien boven het sms gedeelte. Ook met een karaoke is het een leuke toepassing. Feestje's van een goede 100 personen denk ik niet dat het echt meerwaarde heeft. Wij nemen het dan ook maar zeer zelden mee als het om kleine feestje's gaat.

Als je het dus niet vaak meneemt zullen de kosten van je abbonement en je extra aparatuur niet opwegen tegen de meerwaarde.

Comment

Nee als er een abbonement aan vast zit dan gaat het niet door. Is het niet mogelijk om de balk onder als een soort plug-in bij te installeren of via de extra video ingang?

Comment

Ik heb nog SMS studio liggen, gebruik het niet meer.

Comment

Wij passen altijd gewoon de vensters boven de balk aan. Dus dan openen we een extra venster slepen dit naar scherm 2 en passen daar de maten aan op het scherm en de balk. Werkt top.

Heel ons systeem van sms binnen komen op de sms server en de website met sms'jes inladen werkt gewoon op een 3g verbinding van een gsm. Op gewoon internet van een gsm kan ook maar dan word het wel erg traag.

De balk en binnengekomen sms'jes doet hij zelf update en word dan dus elke 5 sec gerefresed.

Comment

Eeeeuhm.. sorry
            Een SMS Party.. als je daar over 10 jaar over terug denkt.. denk je al snel aan de jaren 90.
            Zal eerder aan een twitter-party o.i.d. denken..
            Makkelijker te programmeren, en is gratis.

Nadeel: Als jij op een feestje draait waar iedereen de hele tijd met zijn of haar mobiel bezig is.. wordt het er niet gezelliger op..(mijn ervaring...)

Comment

Gebruik SMSG, dat is gratis. Je krijgt zo af en toe eens een reclame regel, maar verder heb je nergens last van. Je kan de lay-out aanpassen een codewoord verzinnen (SCHERM [JE CODEWOORD]) Je kan ook Twitterfoutain gebruiken, dit wordt misschien sneller gebruikt. Ik ben het niet met kw showtechniek eens, ik heb meerdere malen SMGS gebruikt. Mensen gaan elkaar vragen, en gaan verzoekjes SMSen. Ik vind het altijd geweldig om het te zien.

Comment

Working...
              X