Announcement

Collapse
No announcement yet.

Par 16

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Par 16

Ik ben van plan binnenkort een stuk of 5 par 16's te kopen voor mijn slaapkamer. Ik twijfel alleen tussen deze twee lampen:

Met E27 Socket
    en dezelfde maar dan met GU10 socket.

Mijn vraag is, maakt het veel verschil? Ik zou graag de lamp vervangen (wanneer nodig) met een lamp die ik bij de bouwmarkt kan kopen. Zijn E27 en GU10 lampen makkelijk te krijgen? Welke is goedkoper.

Als iemand hier wat vanaf weet, alvast bedankt :)

E27 socket is met schroefdraad (bekende peer lampjes) en GU10 is een halogeen lampje. Beide zijn wel makkelijk te krijgen.

Overigens is par 16 zelfs voor op slaapkamers wel erg klein. Ik zou al snel voor een paar Par 30's gaan.

Comment

Bedankt voor je snelle antwoord :)
      Is er nog een verschil in lichtopbrengst tussen gu10 en e27?
      En mijn kamer is ongeveer 4 bij 3, denk je nog steeds dat par30 hiervoor beter geschikt is?

Comment

Doorgaans hebben halogeenlampjes meer opbrengst dan gloeilampjes van hetzelfde formaat. Zeker als het om spotjes gaat.

Wil je het gebruiken als primaire verlichting in je kamer of voor 'erbij'?

Comment

Primair, Ik denk dat ik dan voor halogeen ga, die hebben wij namelijk ook hier en daar in het huis hangen dus vervangen zal dan ook geen probleem zijn :)

Comment

Kan me vergissen, maar volgens mij zijn de e-27 lampen in het geval van de par16's ook gewoon halogeen lampen.
            "Peertjes" passen er nooit in.
            Zijn echt de reflectorspotjes die er in moeten (par 16 dus).

Let er wel op, je hebt verschillende spreidingen bij die lampjes!

Comment

Working...
            X