Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karaoke beeldmixen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Karaoke beeldmixen

Beste mensen,

Heel interessant:

Hoe mix/split je (redelijk goedkoop dus een videomixer van +/- 600 euro en de rest is te duur!) het videokanaal van 2 DVD spelers (karaoke ed)

Tevens hoe splitten jullie het videokanaal naar bijv. 2 monitoren, gewoon 1 tulp naar 2 tulp verloopplug of hoe anders?

Laten we dit topic bombaderen voor karaoke beeldtoepassing!

Groetjes,

Beste Patrick,

Videomixers heb je van heel goed koop tot verschikkelijk duur, dit zit hem voornamelijk in de effecten die je kan toepassen en de kwaliteit van de mixer. Ik weet dat Vivanco een goedkoop mixertje heeft. Je zal sowieso een extra scherm moeten aansluiten om je tweede dvd speler klaar te kunnen zetten. Dus zeg maar een extra monitor.

Splitten van het beeld signaal kan je zowel doen door een doorkoppeling te maken op je monitors van het signaal. Let wel op dat je goed afgeschermde kabel gebruik over lange lengtes. Verder is het mogelijk in je karaoke rack een splitter in te bouwen die ze ook gebruiken om bijvoorbeeld zes plasma`s op aan te sluiten. Staan ook in onze shop.

Op je monitor uitgang op je videomixer zet je uiteraard je monitor op vooraf je volgende dvd klaar te zetten.

Comment

Jochanan, hoeveel zou dan zo'n goedkoop videomixertje kosten? (gaat erom dat ik 2 dvd spelers kan "mixen". Het gaat alleen om het beeld (DUS NIET GELUID). Kun je dan ook een 2e monitor aansluiten voor "voorbekijk functie ed"

Alvast bedankt,

Comment

Wat deze mixertjes exact kosten durf ik niet te zeggen. ik zou zeggen google even. Ik vrees dat je op dit type geen monitor uitgang heb. Ik heb ze weleens voorbij zien komen bij een klant, maar hij vertelde me dat het te simpel in elkaar steekte. Hij heeft toen een numark video mixer gekocht.

Comment

Op veel DVD-spelertjes zitten sowieso al meerdere uitgangen, miss is dat een idee voor de preview ?

Comment

Mijn vraag: kun je die tegerlijk gebruiken (nog nooit geprobeerd trouwens..)

Comment

Hoe ik het nu heb opgelost,

Ik heb een SCART splitter overgekocht, hier kan ik 3 dvdspelers of iets wat daar op lijkt, op aan sluiten. Met wat leuke knopjes op de voorkant kan ik switchen tussen 1, 2 of 3. Mixen gaat niet, logisch ;). Monitoren kan al helemaal niet ;).

Ik vind het een prima oplossing voor verlopig

Comment

Het is inderdaad een goede en tevens relatief goedkope oplossing. Wanneer het aanslaat toch maar eens gaan kijken naar een videomixer. Dit geeft het geheel toch iets meer charme.

Comment

Originally posted by Citybeatz
                  Mensen zo haal je het nivea van het fora helemaal naar beneden!
                  Tja, vooral de handcreme is verschrikkelijk in kwaliteit gedaald.

Maar weer ontopic, videomixers heb je toch niet nodig voor karaoketoepassingen, daar lul je toch eigenlijk gewoon tussendoos de boel aan elkaar vast, tot de nieuwe persoon weer staat, de mic heeft, enz.

Comment

Je zou eens moeten kijken naar het nieuwe software pakket van Numark CUE software.
                    Deze software maakt het ook mogelijk om beelden te mixen in samenwerking met de VJ 1

Comment

Het is in principe niet nodig, maar dit maakt je show natuurlijk wel een stuk netter. Cue dj of de NUVJ van numark zijn inderdaad leuke toepassingen voor de karaoke show.

Ik heb weleens een show meegemaakt waar ze dus met 1 dvd speler werkte. Dan zat je dus constant te wachten tot er weer een volgende dvd was geladen en men door het menu heen naar het juiste nummer moest zoeken. Dus een dubbele set met een videomixer maakt het wel makkelijker.

Comment

Nu de vraag naar karaoke groter wordt, en ik persoonlijk het 'switchen' onprofessioneel begin te vinden omdat er een seconden of 2 'blauw' beeld is te zien. Vraag ik me af, welke oplossingen zijn er nog meer, of snellere switchers.

Betreft tenminste 3 videobronnen. Toepassing, presentaties, karaoke, promotie. Minimaal kunnen switchten (snel), effecten oid is niet van toepassing.

Is er iemand toevallig die was leuks (betaalbaars) heeft gezien?

Comment

misschien een heel raar oplossing van mij.

maar met virtualdj kun je ook beeldmixen. de mics op je mengplank. en je neemt een midicontroller en je kunt los.

moet je wel alle dvd's etc omzetten naar hetgeen wat virtualdj kan gebruiken.

Comment

In dat geval kan je dan beter overstappen naar een NUVJ van Numark. Je zal dan wel je clips op de computer moeten zetten. Daarnaast kan je nog 1 analoge videoingang om de NUVJ gebruiken.

Anders zal je toch moeten gaan kijken naar een echte videomixer voor enkel je beelden. Een tussenliggende manier is er domweg niet omdat de switch en de ontvanger altijd even moeten "denken" voordat de beelden weergegeven worden.

Het is maar net de vraag wil je zoveel geld uitgeven aan om die paar seconden blauw beeld te vermijden?

Comment

Gebruik lekker Numark Cue met daarnaast de Numark DMC2

Comment

Working...
                              X