Announcement

Collapse
No announcement yet.

TV schermen LCD optie?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• TV schermen LCD optie?

Beste mensen,

Na enkele karaoke shows gedaan te hebben met lompe TV monitoren (inhuur), zit ik te kijken naar eigen schermen. Echter vind ik een lompe TV kast 10x niks en neemt vreselijk veel ruimte in beslag (zowel op het podium als in de auto).

Zijn er mensen die ervaring hebben met LCD, of andere plattere opties weten dan lompe TV kasten ;)?

Zover ik weet is LCD 'slomer' dan analoge TV, is het niet echt roadproef. En dat zijn wel de problemen waar ik tegen aanhik. Ik wil zeker niet een TV schermpje kopen wat na 3x stuk is.

Wie weet er een geschikte oplossing?

De snelheid van lcd is niet storend tijdens karaoke shows. Wat wel storend is, is de gevoeligheid van een lcd scherm. Ze zijn niet bepaald road proof en bier proof. Een eventuele optie is wel een lcd scherm met glasplaat ervoor te kopen. Wij hebben er op kantoor 1 staan, maar die zijn echt duur (+/- 500 euro). Voor dat geld heb je tegenwoordig plus/minus 5 a 6 stuks 39 cm beeldbuisjes. En als er dan 1 valt of kapot gaat is dit niet zo erg.

Persoonlijk geen ervaring met LCD on the road, maar gezien het feit dat lcd zeer gevoelig is zou ik het niet doen. Tot slot is het commercieel gezien iets waar jezelf alleen maar gemak van heeft, de klant zal er echt niet meer voor betalen omdat jij met lcd werkt en de concurrent niet. Dus ik zou er nog eens over nadenken als ik jou was.

Comment

Ik doe het niet echt uit commercieel oogpunt, in tegendeel. Eeder gebruiksmak omdat zo'n tv kast simpel weg (te) veel ruimte in beslag neemt. En dat is jammer, voor mij iets te jammer. LCD is wel duurder, maar dan ook wel platter. Ik weet niet aan hoeveel euro we gaan denken per scherm maar is het een optie ja of te nee. Of ik na 3x rijden dat scherm al stuk?

Zijn er nog andere mogelijkheden? (geen beamer, niet echt trek in om een beamer neer te zetten voor een kleine zaal)

Comment

met een lcd scherm hoeft niet veel te gebeuren wil je m stuk krijgen.

een keertje flink stoten op een puntje ergens.... dat ie onverhoopt naar voren valt en iets tegenkomt wat het ding belemmerd plat te vallen, en je hebt al een stukke beeldbuis....

voor de gein, druk een keer zachtjes op het lcd scherm van je pc die voor je staat of je laptop en je ziet al vertekening.....

die glasbakken kunnen daar wat beter tegen en zijn ook goedkoper om te vervangen natuurlijk.

ik heb wel heel vaak m'n laptop bij me als ik ergens heen ga om te werken, school oid en er zit een lcd scherm in die het al een jaar overleeft, maar dan zit die in een dichte tas waar ik weinig mee laat gebeuren. maar dit voorbeeld is niet een voorbeeld waar jouw lcd scherm terecht komt, die moet "hufter proef" zijn, en ik vrees dat ze daar nog niet geschikt voor zijn zonder extra maatregelen er omheen te bouwen.

Comment

Wanneer je het geld ervoor over hebt en ook genoeg geld om een maatbouw case ervoor te laten bouwen is het het proberen waard. Als ik zelf de keus had moeten maken zou ik het niet doen.

Comment

anders eens contact opnemen met heuvelman en eens kijken waar zij hun schermen kopen en hun kisten laten maken.

Ze doen vaak bij ons de video presentatie's

Comment

Originally posted by jochanan
              Wanneer je het geld ervoor over hebt en ook genoeg geld om een maatbouw case ervoor te laten bouwen is het het proberen waard. Als ik zelf de keus had moeten maken zou ik het niet doen.
              dan met zo'n maatbouw case een glasplaat ervoor laten zetten en verder veel schuim gebruiken?

zelf geen ervaring met karaoke

Comment

Originally posted by Vincent
                veel schuim gebruiken?
                Denk ook aan de ventilatie!! Als je ergens 4 uur staat worden die LCDs toch ook redelijk warm als ze in een dichte case zitten!

Comment

ik heb geen idee hoe warm die tv's worden, volgens mij valt dat reuze mee!

Comment

Dit soort tv's zullen amper heet worden of in ieder geval niet schadelijk.

Comment

Dan geloof ik dat ik ff terug naar de winkel ga :lol: 8)

Comment

en ik denk ook dat je gewoon als je alleen de hoeken van de tv's goed ondersteund zodat de achterruimte nog wel vrij blijft, als je dan ventilatie gaten in de achterkant van de flightcase bouwt kan de (eventuele) warmte er toch nog uit

Comment

Een LCD geeft niet zo gek veel warmte af, natuurlijk moet je ze niet in een afgesloten hok proppen. Enige ventilatie is wel gewenst.

Comment

wat hier veel gedaan wordt is gebruik maken van een speciale stand waar de lcd tegenaanhangt. waar ik zelf mee bezig ben is een grote (zware) baseplate nemen, hier 2 meter truss verticaal opzetten en met klemmen een lcd/plasma scherm tegenaanhangen.

ik zou inderdaad oppassen met publiek met losse handjes. wij werken met karaoke meestal met een monitor voor de zanger (tv gewoon met beeldbuis zo'n 40 cm doorsnede in een caseje) en een beamer voor de zaal.
                            hier kun je dan kiezen voor een doorzichtscherm of gewoon standaardscherm. voordeel van doorzichtscherm is dat je beamer achter het scherm staat en dus niet in de zaal. een opzichtscherm kan ook handig zijn als je halverwege in de zaal een trussbrug hebt hangen en hier de beamer in bevestigd.

denk hierbij wel aan de investeringen. een lcd schermpje kopen kan iedereen. een case voor een gemiddeld scherm, bevestigingsmateriaal, bekabeling is bij elkaar ongeveer evenduur als het scherm!!

Comment

Daarbij neemt een dergelijke base plaat + een extra stuk truss behoorlijk wat ruimte in beslag. Wanneer je je lcd televisie`s nog elders kan inzetten voor beurzen en dergelijke is de optie van tomme interessant. In het semi-pro karaoke wereldje zou ik het gewoon bij beeldbuisjes houden.

Comment

Working...
                              X