ook al via de usb port geprobeert? enige nadeel is dat je dan wel de drivers moet instaleren.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uitvallen pc tijdens capture
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
wat je ook kunt doen is een CPU burn-in test doen. dat is een test dat je CPU echt gepest gaat worden, valt ie dan uit? dan heb je last van een warme processor.
link: http://www.passmark.com/ftp/bitstd.exe
die zou het moeten doen :)
Comment
-
Originally posted by johnbij het opnieuw opstarten (meteen na uitval) moet je op (ik geloof)F8 drukken en dan kom je in een blauw scherm. In dat scherm kan je via een menu kiezen voor de temperaturen in je pc. Daar kan je dan zien of de processor oververhit lijkt te zijn.
Comment
-
Originally posted by NBeatOriginally posted by johnbij het opnieuw opstarten (meteen na uitval) moet je op (ik geloof)F8 drukken en dan kom je in een blauw scherm. In dat scherm kan je via een menu kiezen voor de temperaturen in je pc. Daar kan je dan zien of de processor oververhit lijkt te zijn.
Comment
-
Kijk, dan denk ik dat je een koelprobleempje hebt.
Soms is het gewoon een kwestie van stof uit het koellichaam blazen (met lagedruk compressor)van de processorkoeling. Die zitten in no time vol met stof en koelen daardoor minder goed.
Als dat niet de oorzaak is doe dan het volgende:
(pc uit!)Haal voorzichtig de koelplaat van de processor af en reinig het kontaktvlak van koelplaat en processor met een zachte doek. Daarna beide kontaktvlakken voorzien van nieuwe thermisch geleidende pasta en opnieuw monteren.
Meestal is dit voldoende. Ik ga er wel van uit dat je koelfan goed draait.
Comment
-
holy ****** een dual core pc die zo warm wordt is inderdaad niet goed ;)
zeker niet als het een core 2 duo is... als het een Pentium D is, is het hoog maar niet zo schokkend als een c2d. maargoed.
met dat programma had je m toch ook wel aardig over de zeik moeten krijgen.... zeker na een half uurtje of uurtje draaien, maar probleem gevonden.
pas wel op met de koelpasta als je die gaat vervangen..... te veel, dan loopt de pc vast door de hitte en te weinig.... ook.....
je moet het ook heel netjes uitsmeren over de core.... zonder strepen, gelijk en etc.
succes... en laat ons weten hoe of wat :)
Comment
-
Al is "uitsmeren"over een vlakje van 4 bij 4 milimeter een beetje grof gezegd.
Gewoon zorgen dat er een beetje op het gehele raakvlak zit, en klaar.
Met een wattip of zo iets een beetje verdelen, zodat alles een klein filmpje heeft.
Niet te veel en niet te weinig, maar dat is met alles 8)
Comment
-
Originally posted by johnOriginally posted by NBeatOriginally posted by johnbij het opnieuw opstarten (meteen na uitval) moet je op (ik geloof)F8 drukken en dan kom je in een blauw scherm. In dat scherm kan je via een menu kiezen voor de temperaturen in je pc. Daar kan je dan zien of de processor oververhit lijkt te zijn.
Comment
Comment