Announcement

Collapse
No announcement yet.

Speciaal verzoek voor een Bax medewerker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Speciaal verzoek voor een Bax medewerker

Jullie van Bax zitten wat dichter bij het vuur dan ik, en ik zou ook niet weten waar ik anders zou moeten zijn.

In de geluidswereld heb je kleine recorders die een professioneel geluid neerzetten in een unit zo groot als een walkman. Er kunnen ook professionele microfoons op worden aangesloten met XLR en zelfs phantom voeding. Ook kunnen ze extern worden gevoed via een meestal 12 volt gelijkstroom jack. Sony heeft deze dingen gemaakt en volgens mij Nakamichi ook wel.

Weten jullie wat ik bedoel?

Zo'n ding zoek ik, maar dan voor beeld met geluid samen om achter op een studio dock van een Ikegami te zetten. Maar ik heb geen idee of zulks bestaat en hoe ik er aan zou moeten komen. Ik weet niet eens wat een type zou kunnen zijn of hoe zo'n apparaatje dan zou moeten heten. En tja dan kan ik dit hele verhaal wel in google typen, maar dan krijg ik miljoenen sites waar al de woorden in dit verhaal afzonderlijk in voorkomen. Dat schiet ook niet op.

Mijn ervaring uit de fotografie is dat verkopers/inkopers in zaken als dit vaak heel veel weten van fabriekanten en de verkijgbaarheid van de wat vreemdere uitrustings stukken van het vak. Dus waarom zou dat hier niet kunnen?

Bij deze dus.

Ik zou zelf geen flauw idee hebben, maar ik ga je vraag doorsturen naar één van mijn collega's. Als ik meer weet zal ik het hier posten, dat zal waarschijnlijk vanmiddag zijn!

Comment

Bedoel je misschien zoiets? ;)

[edit]
      Mee naar audiovisueel.

Comment

Ik heb inmiddels antwoord, en die is niet zo positief. Nakamichi maakte dit soort producten vroeger, maar tegenwoordig alleen nog maar hifi-producten. Video met aparte microfooningangen is dus lastig en dan zal je vele duizenden euro's kwijt zijn aan een professionele camera, wat wij eventueel wel hebben is bijvoorbeeld de Zoom Q3 recorder, die video en geluid heel goed met elkaar verbindt. Een andere optie is inderdaad wat Rick in de post hierboven aangeeft!

Comment

Wat betreft het fisieke formaat bedoel ik inderdaad zoiets, alleen de twee getoonde opties kunnen niet de 900 beeldlijnen aan die de camera wegschrijft.

Ik heb ergens een hint gekregen dat Emtec (klinkend als), in iedergeval voormalig BasF een dergelijk apperaat heeft gemaakt.
          Last edited by JPSholland; Thursday-13-05-2010, 14:22.

Comment

Ik ken Emtec (het vroegere BasF inderdaad, een Frans bedrijf) alleen maar van opslagmedia eigenlijk, voornamelijk SD-kaarten en USB sticks. Ik heb even zitten zoeken op Google, maar kan niets vinden in de richting van wat jij zoekt. Laat het me weten als je misschien iets gevonden hebt!

Comment

Ik zal het laten weten.

Het is er ook wel, en ik kan het nu wel kopen bij bedrijven als Fofic, maar het punt is dat we dan praten over een professionele recorder van Sony voor een prijs waarvan je met stoel, buroblad met computer en al een dubbele salto achterover slaat.

Ik begrijp dat jullie dat graag willen zien, maar ik waag het er niet op, ondanks mijn redelijk zachte vloerbedekking.

Dat bedrach kan ik ook niet betalen dus zijn we wat dat betreft snel uitgesproken. Daarom mijn zoektocht naar een alternatief.

Comment

Ja, ik zou zo snel geen alternatief voor je kunnen vinden. Je wil per sé 900 beeldlijnen? Als ik nog iets bedenk, laat ik het je weten!

Ik ben overigens wel écht heel benieuwd hoe jij die dubbele salto maakt. Kunnen we niet afspreken dat je er eentje doet, en dat opneemt? Dat moet wel lukken toch:D

Comment

Je kan me de pot op LaRoche, voor ik weet sta ik dan als kermis attraktie op de open dag. Alhoewel? Wat schuift het?

Wat ik heb doorgekregen van een cameraman is dat de Emtec Movie Cube S800H voor dit doel zou kunnen diennen. Ik kan niet doorlinken omdat ik dat op een andere zaak uit kom, maar jullie vinden het op naam en type ook wel denk ik.

900 beeldlijnen heb ik op zich niet nodig, maar een apparaat wat er aan wordt gekoppeld komt rechstreeks op de dock die een gigantische datastroom weggeeft. Het opname apperaat moet hierdoor niet in de "file" komen te staan waardoor hij vastloopt, hakkerig opneemt of het zelfs helemaal niet doet.

Comment

Originally posted by LaRoche View Post
                    Kunnen we niet afspreken dat je er eentje doet, en dat opneemt?
                    Eh, waarmee dan?

Comment

Met het ding dat hij straks aanschaft.

Comment

Dat gaat niet, wand die dubbele salto krijg je alleen bij die klantvriendelijke prijzen van Sony Professional Broadcast. Als dat ding van Emtec ook werkt, tja, die kost 200 euro. Het zal dus alleen gebeuren als ik geen andere keuze heb dan de Sony te kopen, maar dan gebeurd zulks pas als je de rekening onder ogen krijgt. Pas nadat je hebt betaald, en dus weer iets bent bijgekomen van de prijs met bijbehorende salto, krijg je die recorder in handen. En dan is het alweer voorbij.

Comment

Dan raad ik je aan om eerst die Emtec te proberen, en die pas terug te sturen als je je salto hebt uitgevoerd doordat je de rekening krijgt. Of je vraagt of je de rekening pas krijgt bij het product;)

Comment

Rare jongens die baxers.

Maar laten we het eens over wat anders hebben, waarom zit die emtec niet in jullie assortiment?

Comment

Emtec is eigenlijk nooit een issue geweest, je kan het beste even een mailtje sturen naar helpdesk [AT] bax-shop.nl met de vraag of het geleverd kan worden, of even bellen naar 0113-212703. Ik ben pas zaterdag weer op kantoor, dus mailen of bellen is sneller;)

Comment

Working...
                              X