Announcement

Collapse
No announcement yet.

Veelzijdige beamer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veelzijdige beamer

Zaterdag 2 April ff stuiteren op Hardbass !!!
    wie gaat er nogmeer ???

IK GA DAAR HEEEEEEEEEEEEN !!!!!

Comment

Nee ik niet...

Comment

'k ook niet....

Comment

nee jammer ik ben weg :cry:

Comment

neuj mij niet

Comment

dat wordt echt genieten !!! Vooral die scratch battle met pavo !!! ff paar dikke jallies in je flikker en gaan :P

Comment

Originally posted by DJ Keavvy
                .... dikke jallies in je flikker ...
                Wat zijn DAT nou weer ??

Comment

ik dacht een soort van setpil :lol: :lol: :lol: :lol:

Comment

Hardbass:D daz vet relax maaruh welke chapter is dit?? weet iemand dat? ik heb heel chapter 5 op cd maar k weet niet of chapter 6 nu komt:S

Comment

Veelzijdige beamer

Heren (dames),

Voor een nieuw langdurig project ben ik op zoek naar een veelzijdige beamer, ik ben niet echt helemaal thuis op dat beamer-gebied, wellicht jij wel!

Wat ik zoek:
                      - Hoge lichtopbrengst & super scherm beeld (toepassingen bij half verduisterde ruimte of geheel verduisterd)
                      - Gemakkelijk overal te plaatsen, dus van verre afstand maar ook van dichtbij. Vanaf onder of vanaf boven
                      - Veelzijdige aansluit mogelijkheid
                      - Resolutie van 1024 * 700
                      - Liefst beetje een stil beestje, geen brom tol
                      - Budget max. 1.000 euro

Tevens zoek ik het antwoord op de volgende gerelateerde vragen:
                      - Hoe kan ik een TV signaal op een beamer aansluiten
                      - Hoe kan ik een beamer ophangen in bv een truss (met g-haken)
                      - Welke mogelijkheden zijn er voor lange (kabel) overdracht รก 20 tot 50 meter

Wie o wie kan me wat meer laten weten?

Mvg,
                      Patrick

Comment

Inmiddels is dit de zevende keer dat ik dit neerpen, tijdens alle andere pogingen kwam er telkens wat tussendoor, vandaar.

In de webshop staan twee beamers, beide van Benq en beide rond de 650 euro, kijk daar anders eens naar. De meeste beamers zullen nou eenmaal voldoen aan jouw eisen, dus is het meer een kwestie van rondkijken en kijken welke beamer het meeste waar voor je geld geeft. Daarover kan ik verder weinig zeggen.

Omdat je ook nog een scherm nodig bent, en bekabeling, zou het wel mooi in je budget passen van 1000,-.

-TV signaal op beamer? Hangt van de gebruikte beamer af, en van de gebruikte TV, maar alle TV's hebben een SCART-uitgang, en de meeste beamers (zo niet alle) hebben ook RCA in. Dus een SCART-RCA verloopje zal al werken voor TV's. Echter, op korte afstanden is dit nog wel te doen, zodra het wat langer wordt kan je beter andere oplossingen gaan bekijken, als het ook nog een perfect beeld moet geven. (digitale signalen bijvoorbeeld, zit dan weer niet op alle TV's, of op de meeste beamers).

-beamer ophangen in truss? Dat wordt naar mijn weten wat lastiger. De meeste beamers zijn nu niet bedoeld om op te hangen in truss. Je kan echter zelf creatief aan de slag met hout, een plankje maken waarop de beamer kan, aan plankje G-haak, en beamer vast-sjorren (/tape varianten werken ook erg goed, alleen niet voor ventilatiegaten tapen). Ook bestaan er voor beamers houders (om bijvoorbeeld aan het plafond te hangen. Ik ziet niet zo heel erg in de beamerwereld, maar misschien dat je een beamer met zo'n houder standaard kan kopen, en aan de houder lijkt het mij wel weer waarschijnlijker dat je enigszins fatsoenlijk er een G-haak aan kunt krijgen. Misschien dat Jochanan een mooiere oplossing weet, omdat hij hier meer in thuis is en waarschijnlijk ook al vaker deze vraag heeft gekregen.

-voor de lange kabel, je hebt met 50 meter zeker te maken met een signaal waarbij door de meeste kabels er teveel ruis bij komt, maar VGA-kabels tot 30 meter ben ik wel tegengekomen. 50m is nou niet echt een gangbare maat die je zo even aantreft in de winkel, maar VGA-kabels zijn vrij makkelijk te koppelen met een simpel verloopje ertussen. Dus dan zou 50 meter haalbaar zijn. RCA kabels bestaan ook tot in die lengtes, misschien wederom handiger om dan 2 van 25m te doen. Daarnaast zou je nog zenders/ontvangers kunnen gebruiken, hoewel ik dit niet zou doen, omdat zodra er iemand tussen komt te staan/springen/dansen/bewegen dit gelijk ruis oplevert, of zelfs gewoon geen beeld. Misschien dat twee VGA kabels dan nog het beste werken, ben wel benieuwd naar het signaal verlies over zulke afstanden. Misschien dat ook hier jochanan nog wat beters weet.

Comment

voor de bekabeling is 50 meter eigenlijk te lang om met een gewone kabel te versturen.

Ik ga zelf tot max 30 meter en dan gebruik ik altijd nog een versterker erbij anders gaat de kwaliteit toch wel echt omlaag, maar belangrijker nog is dat bij een zwak uitgangssignaal van laptop of iets andere de boel soms helemaal niet werkt omdat het signaal te zwak wordt.

Ik gebruik zelf vanaf 30 meter een VGA over CAT5 omzetter, hiermee laat ik VGA signaal over een gewone netwerkkabel lopen zonder problemen of kwaliteitsverlies.

zoek maar eens via google op "vga over cat5"

Comment

Patrick,

Beeld is een vak apart. Beamers zijn er in vele verschillende uitvoeringen. De eerste vraag is waar je deze voor gaat gebruiken? Aan de hand hiervan kun je het aantal ansilumen bepalen.... dit kan 2000 zijn maar ook 10.000. Een tv signaal op een beamer of plasma is een kwestie van een tuner.

Laat even weten voor wat je de beamer nodig hebt, kan ik je wellicht adviseren. Ophangsystemen zijn er in vele uitvoeringen! Ook voor truss!!

Comment

Eelco,

Zowel voor film (verduisterde zaal) als presentatie (half/nauwelijks verduisterde zaal) doeleindes. Ik weet wel dat je voor films in een donkere zaal echt geen beamer van 2.200 ANSI moet gaan gebruiken omdat het niet bepaald lekker kijkt, maar voor een presentatie is het zeker een "must have". Toch een dilma'tje aangezien we maar 1 beamer willen aanschaffen :lol:

Comment

Working...
                              X