Announcement

Collapse
No announcement yet.

Edirol P10

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Edirol P10

Hallo,

Ik heb even een vraagje over de Edirol P10.
    Ik lees in de beschrijving dat hij voor filmpjes: alleen Motion JPEG (640 x 480 pixels) kan lezen.

Het formaat zeg mij niet zo veel maar betekend dat ik al mijn mov, mpg en avi content niet kan laden, maar eerst moet overzetten naar Motion JPEG?

En mocht dat het geval zijn is er dan een programma die ze allemaal tegelijk automatisch voor je kan omzetten.
    Het gaat om inmiddels een paar duizend filmpjes, das een boel werk om de overstap van laptop naar zo'n P10 te maken.

Mvg,

Imaik

Er wordt een "P-10 Image Converter" meegeleverd. Die zet de volgende formaten automatisch voor je om:

* Video : AVI , MPEG , MP4 , MOV , WMV , DV
    * Still image : JPG , BMP , PNG

Comment

Bedankt voor de snelle reactie Rick,

Ik neem aan dat deze converter ook op een mac te installeren is?

Comment

Jazeker! Die is zelfs hier te downloaden voor Mac. ;)

Comment

Hallo Rick,

In de beschrijving staat:

P-10 SD/SDHC Card Compatibility List

32GB (SDHC) :
          Panasonic (RP-SDV32GL1K), TOSHIBA (SD-C32GT4, SD-HC032GT4)

Jullie hebben de Kingston 32 GB te koop voor € 79,00, werkt die ook?
          (Ik denk van wel, maar wil het graag even van te voren zeker weten.

Maiko
          Last edited by imaik; Tuesday-19-04-2011, 14:15.

Comment

Kingston SD HC kaart 32 GB, voila!

Comment

32 GB werkt niet

Hallo Rick,

Ik heb de Edirol P10 gekocht en heb twee problemen.
              Als ik filmpjes wil laden geeft hij aan dat de kaart vol is terwijl er maar twee GB aan materiaal op staat. Ik heb daar specifiek om gevraagd of er ook een 32 GB kaart wordt ondersteund.
              En de foto's die ik wil laden worden allemaal rood, ik laad ze via dat programmaatje speciaal voor de P10.

Wat kan er aan de hand zijn.

Verder werkt hij prima en ook de kwaliteit is helemaal niet slecht, ondanks de lage resolutie

Mvg Maiko

Comment

Vermoed dat dit te maken heeft met de formattering van de kaart, aangezien hij wel SDHC kaarten ondersteunt.
                Zal ik eens doorsturen naar collega Patrick, die kan hier waarschijnlijk wat meer over vertellen. :)

Comment

Probeer je kaart eens te formatteren, die staat waarschijnlijk nog op FAT. Door technische beperkingen kan die geen data meer schrijven nadat een bepaalde clustergrootte is bereikt. En die ligt zo rond de 2 GB ;)

Formatteren kun je het beste gewoon in de P-10 doen. In het menuscherm zie je "FORMAT SD CARD" staan. Doe die eens uitvoeren? Kan goed zijn dat dat het probleem verhelpt. Let wel dat je dan alle data kwijt bent die er nu op staat.

Oh ja, formatteren kan een paar minuutjes duren. TREK DE KAART ER NIET UIT TERWIJL HIJ BEZIG IS. Nee, echt. Niet doen. :)

Als je d'r niet uit komt of het probleem is nog niet opgelost weet je dit topic te vinden :)
                  Last edited by Patrick Godschalk; Monday-06-06-2011, 13:56.

Comment

Hai jongens,

Hij doet het inmiddels al is het nog niet echt van harte, maar gewoon effe opnieuw starten en hij pakt weer wat filmpjes inmiddels iets van 22 gb gevuld.
                    Werkt perfect alleen jammer dat er geen preview functie op zit, zou echt een zeer goeie verbetering zijn, nu moet je eerst naar een ander kanaal schakelen om te zien waar wat zit. Beeldkwaliteit is best wel redelijk en samen met de V8 een perfecte combi.

Bedankt voor de reacties

Comment

Working...
                    X