Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe Audio kaart dropouts

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Externe Audio kaart dropouts

Ik was afgelopen zaterdag lekker aan het draaien voor publiek,
    toen plots na een uur draaien de audio uitviel.
    (wat btw ook al 2 keer is gebeurd voor het feest)
    na een paar minuten zoeken kwam ik erachter
    dat het de geluidskaart was die uitviel.

Ik heb bij de 2e uitval (voor het feest) ter plekke de voeding uit de geluidskaart gehaald wetende dat hij ook op usb werkte,
    in de hoop dat de kaart misschien een spanningspiek had gekregen ofzo.
    maar dit hielp helaas niets.

Eenmaal thuis ik heb eerst gekeken of het aan de usb kabel lag,
    maar na het veelvuldig bewegen van de kabel kreeg ik het probleem niet
    nagebootst.

normaal gesproken (thuis) kan ik uren aan een stuk zonder problemen oefenen/draaien.
    Ik Gebruik Windows 7 op mijn laptop.
    de geluidskaart die ik gebruik is de American Audio Genie Pro USB geluidskaart.

http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html

Hebben jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?
    Of misschien tips?

MVG Melvin Stuurman
    Last edited by stuurman; Friday-02-09-2011, 19:53.

gebruik je een andere computer dan thuis, was de kaart ook heet? het kan nog steeds een spanningspiek zijn geweest.. heeft mijn usb hardeschijf ook een optater gegeven, en dan kan je hem ook niet meer gebruiken.

Comment

Ik gebruik thuis dezelfde laptop, de geluidskaart werkt ook nog.
      de kaart was op het moment van uitvallen niet warm.
      ik vind het maar vreemd.
      het enigste wat verschilde met thuis was de apparatuur die er stond zoals
      de versterker, cd spelers,2 mengpanelen en wat discolichten (alles verdeelt over 2 groepen) maar die zijn de
      gehele avond niet uitgevallen.
      thx voor je reactie btw :)

Comment

kan het zijn dat je hem hebt overstuurd? kan gebeuren... heb gelezen dat dit ook een mogelijkheid is.
        dan had hij gewoon wat tijd nodig om zich te resetten

Comment

wat houd dat precies in overstuurd?

Comment

dat je te veel signaal geeft aan zo'n kaartje. in dat kaartje zit een beveiliging en pats, je wordt beveiligd... zou zo je probleem kunnen zijn.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
              dat je te veel signaal geeft aan zo'n kaartje. in dat kaartje zit een beveiliging en pats, je wordt beveiligd... zou zo je probleem kunnen zijn.
              Eh wat? Daar heb ik nog nooit van gehoord...

Lijkt me eerder een probleem in connectiviteit of processen die niet helemaal lekker lopen. Probeer zoveel mogelijk toepassingen tijdens het draaien uit te schakelen. Dingen als MSN, Skype draaien stiekem wel mee, maar heb je echt niet nodig. Ook virusscanners uitgooien, heb je op locatie toch niet nodig.

Desnoods maak je een apart account aan binnen je besturingssysteem waar je alleen de broodnodige applicaties hebt draaien. Alleen je DJ-software en wat audio-instellingen, meer heb je niet nodig.

Comment

Lijkt me eerder een probleem in connectiviteit of processen die niet helemaal lekker lopen. Probeer zoveel mogelijk toepassingen tijdens het draaien uit te schakelen. Dingen als MSN, Skype draaien stiekem wel mee, maar heb je echt niet nodig. Ook virusscanners uitgooien, heb je op locatie toch niet nodig.
                Maar hij gebruikt de zelfde computer ook thuis, waar hij zo lang achter elkaar kan draaien... het lijkt me logischer dat hij DAAR juist ook msn en troep aan heeft staan.

Comment

ok ik ben nu voldoende geholpen, bedankt voor de adviezen en hulp.
                  ik ga zorgen dat er helemaal niets draait dan wat die echt nodig heeft.
                  ik ben zelfs aan het kijken voor een nieuwe laptop.

nogmaals bedankt :D.

Comment

Working...
                  X