Announcement

Collapse
No announcement yet.

MIDI Mapping

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• MIDI Mapping

Ik heb zaterdag mijn nieuwe NI X1 controller binnengekregen, zodat ik deze langs mijn Pioneer ddj-t1 kan gebruiken. Echter moet ik hiervoor de knoppen van mijn X1 opnieuw mappen en ik heb geen idee hoe ik dat moet doen!

Ik heb de controller editor en de in-program editor geprobeerd, maar hiermee kom ik er echt niet uit. Ook kan ik via google geen tutorials vinden over hoe je voor traktor je midi controller moet mappen. Ik ben het wel programma Xtreme Mapping tegen gekomen, echter is dit programma alleen voor mac en daar beschik ik niet over.

Weet er iemand hoe je deze mapping moet maken en kan mij hierbij op weg helpen? Of is er een soort gelijk programm als Xtreme Mapping voor Windows?

b.v.d,
    Lars.

Topic naar juiste categorie geduwd.

Comment

je moet in je instellingen bij controller, je controller even mappen met de midi learn functie.

Comment

De learn functie had ik al gevonden, daarmee kan ik dus de knop van mijn controller selecteren. Een simpel knopje mappen lukt me, maar je hebt ook weer een out, zodat de LED's ook werken. Daar gaat heb je ook nog een shift layer, hoe kun je daarvoor de knoppen mappen?

Comment

Dat weet ik niet!:(

Edit: Staat er op de NI site geen voorbeeld mapping voor je controller?

Comment

Kan het momenteel op deze computer niet checken, heb mijn eigen niet en hier doet hun site het niet (zal wel het een en ander out dated zijn, zoals Java)

Er zijn wel veel site's waar complete mappings op staan, maar ik vind van de ene mapping dat goed, maar het andere klinkt voor mij totaal niet logisch en van een ander wil ik weer een aantal andere knoppen overnemen. Helaas is traktor niet erg makkelijk te mappen..

Toch bedankt voor de moeite ;).

Comment

Working...
            X