Announcement

Collapse
No announcement yet.

1 hard disk aansluiten op 2 CDJ400's?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1 hard disk aansluiten op 2 CDJ400's?

Hey allemaal,

Ik heb een vraag. Binnenkort ga ik een verjaardagsfeestje voorzien van muziek, en nu wil ik graag de mp3's afspelen die op mn externe HD staat die aan mn Mac hangt.

Nu draai ik normaal met 2 usb sticks of cd's, met daarop een selectie van mn hele platenbak, maar nu wil ik alles meenemen. Het moet van skihut naar house, van Anouk naar Hazes, dus vandaar maar alles mee.

De vraag is dus nu, hoe sluit ik die ene HD aan op beide pioneers?
    Kan dat simpelweg met usb kabels (dus van mini USB naar een splitsing en dan naar 2 Male stekkers) en zo ja waar koop je die, of is het niet mogelijk? Softwarematig ofzo...

Ik hoor graag van jullie en bedankt alvast.

Gr Dj Tommy Nova aka Mark

Dat is helaas niet mogelijk. de CDJ-400's kunnen ook geen grote externe hardeschijven aan. De USB ingangen zijn meer gemaakt voor usb-sticks. Ik denk dat je gewoon je mac moet meenemen en eventueel nummers snel naar een usb kopiëren als je die wilt draaien. Je kan eventueel ook verzoek nummers van je mac draaien. Maar een externe HD op 1 of 2 spelers tegelijk gaat niet lukken helaas.

Comment

Dus je moet echt van die super grote usb sticks kopen om dat te kunnen doen? Of gaat dat ook niet?

Want ben hier namelijk gisteren ook mee bezig geweest.

Comment

Nee CDJ 400's kunnen een media uitlezen van (max?) 16 of 32 gb groot en een mapdiepte (een map, in een map in een map) van 5 als ik me niet vergis. Sowieso is de CDJ 400 niet ideaal als je alleen van USB afspeelt, kijk eens naar een CDJ 850, 900 of nog liever een 2000.

Ps. Je kunt ook de CDJ 400 als controller gebruiken voor DJ programma's als Traktor, Virtal DJ en PC DJ. Misschien is dat nog wel de beste oplossing voor je.

Comment

Originally posted by Citybeatz View Post
          Nee CDJ 400's kunnen een media uitlezen van (max?) 16 of 32 gb groot
          Dat is zo´n 200gb te weinig(voor mij NU).

Originally posted by Citybeatz View Post
          Ps. Je kunt ook de CDJ 400 als controller gebruiken voor DJ programma's als Traktor, Virtal DJ en PC DJ. Misschien is dat nog wel de beste oplossing voor je.
          Dat heb gisteren dus ook geprobeerd en dat doen ze ook alleen Virtual Dj lijkt te flippen want de spelers in het programma blijven hangen.

In Traktor(gisteren voor het eerst geprobeerd te gebruiken) kreeg ik het niet aan de gang, waarom niet, i dont know.

Comment

Mm, kan je pc het wel aan? Probeer anders even een andere laptop of computer!

Comment

Als het goed is wel want ik heb hem 3,5 jaar geleden gekocht met toendertijd zowat de beste opties, die je kon krijgen.

Comment

Dan kan je computer/laptop het misschien nog niet aan. Als je pc nooit ''opruimt'' word hij ook traag en kan sommige dingen niet meer aan. En Traktor of Virtual DJ neemt best veel ruimte in beslag en trekt aardig wat rekenkracht van je computer/laptop. Probeer het ook eens zonder dat er andere progamma's openstaan. Misschien kan je computer het dan neit niet helemaal aan.

Comment

Dat heb ik dus ook al geprobeerd. Alleen ik moet hem nog wel een keer opruimen. Als dat überhaupt wel nodig is, want hij is haast kapot (kapotte accu)

Comment

Accu kan je nieuw bestellen, maar kost meestal aardig wat. Kan je bijna beter de keuze maken van, wil ik met deze nog 2 jaar verder of zou ik een andere kopen.

Comment

Ik heb voor mezelf besloten Dat ik hem nog gebruik tot hij er ECHT mee stopt(dus helemaal niks meer doet en dan een nieuwe koop, waarschijnlijk een macbook pro(veel beter qua prestaties)

Comment

Working...
                      X