Announcement

Collapse
No announcement yet.

m-audio 1010lt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• m-audio 1010lt

Hallo, ik ben nieuw wat betreft hardware.

Kan ik op een M-audio 1010LT een koptelefoon aansluiten?
    Voordat ik de geluidskaart voor niets aanschaf.
    De Delta 1010 LT is een audio interface met verschillende in- en uitgangen zoals MIDI, S/PDIF en analoog. Door de ingebouwde voorversterkers zijn er geen aparte voorversterkers meer nodig.

Moet je een speciale koptelefoon hebben ? of werkt het ook met een 2.5mm jack?
    Ik ben echt een leek en snapde termen niet die bij de omschrijving staan

Is het ook stereo of iets of moet je een 2 stekkers aansluiten als je een headset draagt?
    UHmm zit er trouwens ook een hardware recorder op de kaart om muziek op te nemen?

Ik heb nu gewoon onboard van creative
    Last edited by A.L; Monday-17-10-2011, 20:01.

Kan ik op een M-audio 1010LT een koptelefoon aansluiten?
    Eigenlijk niet. Ja, het kan wel met een hoop verloopjes e.d., maar het is er eigenlijk absoluut niet voor gemaakt. Dit is meer een audio interface die je gebruikt om vaste signalen mee op te nemen, direct je PC in.

Wat jij denk ik zoekt, en wat mij persoonlijk ook handiger lijkt, is een audio interface met ingebouwde hoofdtelefoon-versterker met een aparte output.
    Verder is het de vraag wat je er precies mee wilt gaan doen. Wil je ook dingen gaan opnemen op je PC, of misschien vanaf je PC afspelen op een setje speakers/studiomonitoren?

Moet je een speciale koptelefoon hebben
    Als je een externe audio-interface wilt gaan gebruiken, kan daar in principe elke hoofdtelefoon op. Wel zou ik dan gelijk gaan voor een kwalitatieve hoofdtelefoon. :)

UHmm zit er trouwens ook een hardware recorder op de kaart om muziek op te nemen?
    Nee, maar er is wel genoeg software op de markt (ook gratis, zoals Audacity) te vinden waarmee je geluid op je computer kunt opnemen.

Comment

Maar om geluid op te nemen moet de geluidskaart het ook ondersteunen, opnemen lukt wel alleen met een geluidskaart die dit ondersteund. Maar een externe geluidskaart kan dit wel? Windows wilt niet opnemen omdat de onboard het niet ondersteund.. dus ik hoor dan niets als ik opneem.

Met opnemen bedoel ik geluid van een film die afspeelt (alles wat je hoort) op de computer met windows.

Ik was niet van plan om apparaten aan te sluiten zoals een mixer of microfoon oid. Dus dan wordt het een externe.

Welke externe geluidskaart ondersteund recording en koptelefoon ? more i dont need.. thnx
      Last edited by A.L; Sunday-23-10-2011, 13:37.

Comment

Maar om geluid op te nemen moet de geluidskaart het ook ondersteunen
        De meeste externe geluidskaarten ondersteunen dat ook. Het ligt voornamelijk aan de software die je gebruikt. Zelfs in een programma als Audacity kun je je input-kanalen instellen.

Met opnemen bedoel ik geluid van een film die afspeelt (alles wat je hoort) op de computer met windows
        Dan wil je dus het geluid dat je op je PC aan het afspelen bent, ook weer via je PC opnemen? Dan heb je geen externe geluidskaart nodig in principe, dan zou ik eerst eens Audacity proberen. ;)

Comment

Ik krijg recorden met mijn onboard geluidskaart niet voor elkaar.. als ik in audicity op record druk gebeurd er niets.

Dus je moet de dvd afspelen bijv in VLC player... en dan wat precies in audicity?
          Last edited by A.L; Tuesday-01-11-2011, 13:52.

Comment

Heb het programma op dit moment niet in de buurt, maar je hebt ergens audio-instellingen zitten. Kijk daar even of de juiste geluidskaart geselecteerd is.

Comment

hier staat de uitleg

Comment

In audacity staat bovenin de balk een microfoontje met drop-down menu. Hier kun je je opneem-bron instellen. Welke opties toont hij bij jou?

Comment

Het zou kunnen kloppen dat het niet kan werken bij hem.

Soms raakt windows in conflict met de drivers en hun resourses.

Als tijdens het afspelen van een geluid op record gedrukt wordt kan windows de melding geven : object reeds in gebruik of driver niet vrijgeven.

Dat probleem heb ik zelf ook gehad bij een onboard chip en omdat ik toch al meer wilde heb ik twee delta 1010 gekocht.

Echter hadden voor dat geld best een headphone aansluiting kunnen in bouwen op de mon uitgangen :)

ach ja de wondere werled van windows

Maar ontopic, ik denk dat de 1010lt overkill is voor wat jouw wensen zijn.

Grz

-Chris
                  Last edited by rca; Thursday-01-12-2011, 23:51.

Comment

Working...
                  X