Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traktor pro 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Traktor pro 2

Hallo iedereen,

Ik heb besloten over te stappen op traktor en mijn 2 cdj400's te gebruiken als controler. Ik erger mij alleen aan de zoekfunctie van traktor. Hij zoekt namelijk alleen de map door waar je in zit. Is het ook mogelijk dat je dit zo insteld zodat hij bijvoorbeeld de hele harde schijf doorzoekt?

Alvast bedankt voor jullie tips !

heey,

ik heb hetzelfde probleem. maar ik zoek gewoon op de schijf zelf en dan sleep ik hem naar traktor. niet heel fijn inderdaad...

Comment

Als je al je tracks door Traktor laat analyseren komen ze in Track Collection te staan. Als je hier zoekt, zoek je dus door al je tracks.

Comment

Oke bedankt ! en hoe laat ik Traktor de harde schijf analyseren dan ?

Comment

Normaal gesproken staat dit ingesteld als analyseren zodra een track geladen wordt. Als je een grotere muziekcollectie heb wordt dit echter heel veel werk. Wat je dan kunt doen is bij de opties naar File Management gaan. Als je hier Import Music-Folders at Startup aanzet, zal Traktor elke keer dat je opstart al de geselecteerde folders doorzoeken op nieuwe muziek. Op een snelle computer duurt dit ongeveer 3 minuten, op een langzamere pc duurt dit heel wat langer dus raad ik aan dit eens in de zoveel tijd te doen.

Vervolgens moet je helemaal onder in het opties kader de map waar al je muziek in staat toevoegen, zodat Traktor weet waar er gezocht moet worden.

Als laatste moet je Show Consistency Check Report on Startup of Analyze new imported tracks aan zetten.

Die eerste geeft je bij het opstarten de keuze om alles te analyzeren of dit later te doen en de tweede optie zal automatisch alle nieuwe nummers toevoegen.

Comment

Oke bedankt ! Ik ben weer geholpen. Was gisteren al een heel gedoe om de effecten te laten werken zoals ik dat wou maar als dit probleem is opgelost weet ik genoeg.

Comment

Mocht je nog iets willen weten over Traktor dan kan ik je daar waarschijnlijk ook wel mee helpen. Ken het programma in middels door en door. ;)

Comment

Dat is mooi begin het nu ook te snappen gelukkig. Maar als ik nog iets moet weten hoor je het wel !

Comment

Inmiddels na wat uurtjes klote heb ik bijna alles werkend. Er is één probleem wanneer ik ga draaien wil het programma soms blijven stotteren. Het is niet zo dat de muziek er mee stopt maar er zit dan een soort kraak in de muziek. Dit is niet constant en is meestal als ik een liedje in een nieuw deck zet. De computer is een goed jaar oud dus hier ligt het niet aan (goeie specs) iemand ideeën ?

Comment

Dan kan je pc het net niet aan. Het laden van een track kost namelijk net een beetje extra vermogen. De oplossing hiervoor is de latency wat verhogen. (te vinden onder het tapje Audio Setup)

Comment

draai je met een pc of laptop?

ik draai met een laptop. zonder oplader kraakt hij, met oplader doet hij het perfect!

Comment

Ik draai met een laptop maar hij doet het helaas ook met oplader.
                        Dat van de latency meende ik ook al maar kon dat helaas niet aanpassen of ik moest weer iets gaan instaleren dit ga ik vandaag even doen en hopelijk is het dan opgelost.

Andere tips zijn altijd welkom.

Comment

Nice ! probleem is opgelost, heb de latency veranderd en het probleem is nu gelukkig opgelost. Vanavond mijn eerste set draaien met deze (nieuwe) opstelling.

Comment

hey guys, even een vraagje, ik heb een MacBook en draai met Traktor Pro. Dit zowel via cd's als via vinyl (uiteraard niet samen, ...). Nu heb ik reeds een aantal keren gemerkt dat de muziek begint te kraken (net of je boxen kapot gedraaid zijn). Ik heb de latency reeds verhoogt en m'n muziek rechtstreeks op de pc gezet (voorheen stond deze op externe schijf), daarna ging het beter. Maar nu heb ik het opnieuw voor. Wanneer ik de Traktor loskoppel en rechtstreeks via m'n koptelefoon uitgang ga, lukt het wel perfect. Maar dat is ni echt mixen, hè ;-p, maar het gekraak is dan wel weg. Iemand een idee wat ik kan doen? Alvast bedankt.

Comment

Working...
                            X