Ik kan hem alleen in "Toast Titanium" krijgen, verder krijg ik hem nergens in...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fruityloops forum
Collapse
X
-
Ik heb 2 (misschien domme?) vragen over fruityloops. Ten eerste: kan je als je met je toetsenbord de tonen doet alsof het een keyboard is het ook op de lengte laten 'tekenen'? Nu krijg ik maar 1 zo'n kort blokje, hoe lang ik ook druk. En ten tweede: zou ik mijn keyboard (Yamaha PSR-195) als midi-controller kunnen gebruiken, en zoja wat heb ik hier dan voor nodig?
Alvast bedankt :)
Comment
-
Originally posted by RobinH View PostTen eerste: kan je als je met je toetsenbord de tonen doet alsof het een keyboard is het ook op de lengte laten 'tekenen'? Nu krijg ik maar 1 zo'n kort blokje, hoe lang ik ook druk.
Ja. Je moet niet het balkje ingedrukt houden, dit zou namelijk een enorm gepriegel zijn om de noot de goede lengte te geven. Je moet de rand van de balk ingedrukt houden en dan slepen, tot ie de juiste lengte heeft.
En ten tweede: zou ik mijn keyboard (Yamaha PSR-195) als midi-controller kunnen gebruiken, en zoja wat heb ik hier dan voor nodig?
Het kan wel (kijk eens goed naar de volledige naam, staat MIDI bij), alleen heb ik hier geen ervaring mee (het zal wel gewoon de juiste kabel en de juiste audioinstelling zijn, alleen welke...? :p), dus dat zal iemand anders je dan moeten uitleggen ;)
Alvast bedankt :)
Verder heb ik ook nog een vraag :p
De multitracks van Numb die ik heb ontvangen, daarvan gebruik ik er 1. De vocals. Maar ik kan ze niet op het juiste tempo krijgen. Ik heb gekeken of het nummer ook goed zou zijn bij het tempo van de vocals, maar dat is veel te langzaam. Zodra ik weet hoe ik een nummer op soundcloud krijg, zal ik hem erop zetten en een linkje geven. Kan je ook horen wat ik bedoel. Als je de vocals hoort, dan hoor je dat die veel langzamer zijn dan de rest van het nummer. Ik heb dus ook nog niks kunnen maken als overgang van de intro naar de vocals.Last edited by Guest; Sunday-11-12-2011, 22:11.
Comment
-
Ten eerste: kan je als je met je toetsenbord de tonen doet alsof het een keyboard is het ook op de lengte laten 'tekenen'? Nu krijg ik maar 1 zo'n kort blokje, hoe lang ik ook druk.
Ja. Je moet niet het balkje ingedrukt houden, dit zou namelijk een enorm gepriegel zijn om de noot de goede lengte te geven. Je moet de rand van de balk ingedrukt houden en dan slepen, tot ie de juiste lengte heeft.
Comment
-
Originally posted by RobinH View PostHoe ik in Piano Roll een noot korter of langer maak weet ik wel, ik bedoelde: het toetsenbord is gelinkt aan bepaalde tonen (U in ieder geval een C5 of C6), nu kan je zorgen dat als je een toon indrukt deze als een klein blokje komt op de gedrukte toonhoogte(s). Maar als ik wil dat de lengte van de noot gelijk is aan hoe lang ik druk, hoe kan ik dat dan doen (indien mogelijk)?
Maar nu snap ik wat je bedoelt.
Heb je de record-functie al geprobeerd? (weet niet of dit ook de oplossing is)
Of misschien is er in de piano roll wel een soort record functie. Of kijk eens bij het menuutje linksboven. Ik ga het niet zelf uitzoeken, daar heb ik de tijd niet voor (moet eigenlijk leren voor een Grieks S.O. ;))
Maar waarom zou je dat trouwens willen? Je gaat toch al een keyboard aansluiten, waarom dan moeilijk doen met je computer-toetsenbord?
Comment
-
Dat wil ik, omdat ik niet voor 1 kabeltje een bestelling bij bax ga doen. Pas bij mijn volgende aankoop ga ik dan mijn keyboard als Midi-controller gebruiken. Dat zal eind deze maand of begin volgende zijn. Maarja, in de tussentijd wel zo handig als het al kan. Ik ga zometeen ff alles proberen wat ik nog kan bedenken, en daarna maar hopen dat iemand anders mij gaat/kan helpen.
Comment
-
Originally posted by RobinH View PostDat wil ik, omdat ik niet voor 1 kabeltje een bestelling bij bax ga doen. Pas bij mijn volgende aankoop ga ik dan mijn keyboard als Midi-controller gebruiken. Dat zal eind deze maand of begin volgende zijn. Maarja, in de tussentijd wel zo handig als het al kan. Ik ga zometeen ff alles proberen wat ik nog kan bedenken, en daarna maar hopen dat iemand anders mij gaat/kan helpen.
Comment
-
De PSR-195 is al meer dan 15 jaar oud en is er al zolang ik mij kan herinneren, hij is namelijk van mijn opa geweest. Alles wat erbij zat toen ik m kreeg was een ding om bladmuziek op te zetten, een enorme map vol bladmuziek en een stroomkabel.
Ik weet heus wel dat er meer winkels zijn, maar bax is de goedkoopste. Het gaat om het feit dat ik geen duizend euro per maand verdien ofso. Ik kan niet 20 euro per maand uitgeven aan verzendkosten. En als ik op eind december-begin januari wacht komen er sowieso meer spullen, en die zijn het wel weer waard om direct te kopen (dat is totaal zo'n 240 euro, exclusief de MIDI-kabel)
Comment
-
Ik heb de PSR-195 hier ook thuis, maar ik moet zeggen dat ik hem nog niet aan de praat heb gekregen op mijn pc. Het is namelijk vrijwel onmogelijk om aan de driver te komen. Via de site van Yamaha wordt er van je verwacht dat je in Engeland woont (ik heb er tot op heden geen omweg voor gevonden). De cd die je er bij krijgt als je hem koopt bevat een driver, maar die is nog voor Windows ME.
De benodigde kabel is hetzelfde als de kabel van bijv. een printer. Verschil in de prijzen van zulke kabels is niet zo gek veel, waar je hem ook koopt. Wil je hem persee bij bax kopen, kun je hem altijd nog even bij de printer lenen als je met je keyboard aan de slag gaat.
Comment
-
Is een proxy misschien een mogelijkheid. Weliswaar vaak gebruikt voor meer verboden zaken, maar lijkt mij nu wel helpen. In ieder geval bedankt voor antwoord. Ik ga niet de kabel uit mijn vaders printer halen, dat gaat hij niet leuk vinden. Het heeft op zich geen haast want ik heb genoeg te doen, o.a. lichtklusje en de gebruikelijke zaken rondom kerst, en dan in de vakantie heb ik het geld.
Ik zal even gaan kijken voor die driver, en anders ga ik niet moeilijk doen en ga ik maar gewoon voor een simpele midi-controller. Keyboard spelen kan ik op het keyboard ook wel, en als een noot een octaaf te hoog/laag is verschuif ik dat zelf wel. Nogmaals, dank voor je antwoord.
Comment
-
Originally posted by DJMa5treat View PostGraag gedaan ;)
Verder heb ik ook nog een vraag :p
De multitracks van Numb die ik heb ontvangen, daarvan gebruik ik er 1. De vocals. Maar ik kan ze niet op het juiste tempo krijgen. Ik heb gekeken of het nummer ook goed zou zijn bij het tempo van de vocals, maar dat is veel te langzaam. Zodra ik weet hoe ik een nummer op soundcloud krijg, zal ik hem erop zetten en een linkje geven. Kan je ook horen wat ik bedoel. Als je de vocals hoort, dan hoor je dat die veel langzamer zijn dan de rest van het nummer. Ik heb dus ook nog niks kunnen maken als overgang van de intro naar de vocals.
Ik heb ff een account gemaakt op soundcloud, en ik heb nu mijn remix ge upload. Ik wil over het hele nummer behalve het vocal-gedeelte graag feedback; als je weet hoe ik de vocals op het goede tempo krijg ben ik al weer een stukje verder ;)
PS: Ik heb al geprobeerd de vocals gelijk te krijgen via de rechtermuisknop, klikken op de dinges (hoe noemen we dit?) in de playlist, klikken op fit to tempo en dan het tempo aan te klikken die ik wil. Maar de vocals blijven op hetzelfde tempo. Zo`n beetje rond de 115, terwijl mijn nummer rond de 140 ligt. Dat is dus een te groot verschil...
EDIT: @Martijntje27 Je weet wat ouders altijd zeggen: pubers..! Ze vergeten altijd alles! Ik ben er het levende bewijs van! :p
Hier alsnog even de link http://soundcloud.com/dj-ma5treat/li...umb-djma5treatLast edited by Guest; Thursday-15-12-2011, 22:22.
Comment
-
Ik ben op dit moment bezig met het maken van Electro, die electro die in de buurt komt van Dubstep. Nu heb ik in Harmless een sample gemaakt, maar die is kort. Dat is in het begin niet zo'n probleem, maar daarna wil ik er in de bridge een soort melodietje mee maken. Dat kan dus niet, aangezien je hem maar heel kort hoort. Het is al wat beter geworden door o.a. delay en reverb, maar het moet nog anders. Nu weet ik dat dit met DirectWave kan, maar ik weet niet hoe ik het geluidje van Harmless in DirectWave moet laden. Iemand een idee? Ik heb gezocht op youtube, maar niet gevonden (of niet de goede trefwoorden ingetypt).
Comment
Comment