Announcement

Collapse
No announcement yet.

audio interface vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• audio interface vraag

Momenteel heb ik de volgende set-up:

Computer is aangesloten (normale audio-out) op een van de kanalen van de mixer (behringer dx 2000) en op de mixer zijn mijn KRK monitoren aangesloten.

Nu ben ik voornemens een audio interface aan te schaffen (waarschijnlijk de Lexicon lambda). Meeste hierover is mij wel duidelijk, echter 1 ding kan ik nergens duidelijk vinden;

Wanneer je de audio interface aansluit op de computer dmv usb in dit geval, gaat je invoer via deze kabel naar de computer. Maar krijg je ook signaal terug naar de AI? Kortom, kan ik mijn monitoren aansluiten op de AI (en dus de mixer er tussen uit gooien)?

Monitoren kun je op de Lambda aansluiten, via de Line out aansluiting.

Je zult merken dat je audiokwaliteit gelijk een stap vooruit springt met de Lambda.

Zelf heb ik voor thuisgebruik zijn kleine broertje, de Alpha. Daar zitten een B2092A subwoofer en twee BX5A monitoren aan gekoppeld. Gaat gewoon perfect. :)
    Hiernaast wordt de Lambda waarschijnlijk ook gelijk als standaard hoofd-geluidskaart ingesteld, zodat je altijd het geluid van je PC over je KRK's kunt luisteren.

Comment

dat is inderdaad de bedoeling, dat de AI als standaard geluidskaart gaat fungeren. Is het aan te raden om er een hardware volumecontroller tussen te zetten?

En welke optie komt de kwaliteit van het geluid het beste ten goede bij het aansluiten van de monitoren:

* Vanaf de monitor met xlr naar jack (neem aan gebalanceerd?)
      * Vanaf de monitor met jack (wederom gebalanceerd?) naar jack

Comment

Is het aan te raden om er een hardware volumecontroller tussen te zetten?
        Zou het zelf niet snel doen, volumeregeling op de interface zelf volstaat prima voor mij. ;)

Het beste om de interface met de monitoren te verbinden is inderdaad een gebalanceerd signaal. Of je daar nu XLR of Jack voor gebruikt maakt in principe niets uit voor je signaal, maar een XLR connector is wat steviger. Heb je één van beiden nog liggen dan kun je die gebruiken, anders even een setje meebestellen. ;)

Comment

top, bedankt voor je antwoord. Ben nu nog even verder aan het kijken en stuit toch nog op een mogelijk probleem.

Ik wil de AI gebruiken icm met mijn iMac (met Lion). Nu lees ik bij de lexicon Omega dat deze op mac werkt alleen met bootcamp, al staat dit bij de specs onder het cubase verhaal.
          Wordt hier bedoeld dat alleen Cubase (dus de software) werkt icm met bootcamp of het apparaat zelf (dus de hardware). En geldt ditzelfde dus ook voor de Lexicon Lambda?
          Mocht dit dus het geval zijn, moet ik dus toch op zoek naar iets anders; Wel vergelijkbaar met de lambda of omega, beschikken over fantoom en draaien op de mac (i.c.m. lino en als DAW logic).

Hoor nog graag van je, zodat ik kan gaan bestellen :)

Comment

Tot Mac 10.6 kan je hem wel gewoon gebruiken zie ik op de website van Lexiconpro. 10.7 hebben ze waarschijnlijk nog niet uitgetest, maar dat is met meer interfaces zo.

Voor Cubase zelf geldt hetzelfde verhaal. Het is dus een kwestie van uittesten denk ik. Sommige randapparatuur werkt vlekkeloos op 10.7, andere apparaten niet. Hoe dan ook, er zullen vast drivers specifiek voor 10.7 in ontwikkeling zijn.

Comment

Working...
            X