Announcement

Collapse
No announcement yet.

Midi naar USB kabeltje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Midi naar USB kabeltje

heey,

Ik heb hier nog een vrij oud keyboard staan (15 j.). Omdat ik steeds meer produce wil ik er zo'n kabeltje voor kopen die van mijn keyboard naar mijn pc kan.

Het keyboard heeft midi-out en in ook nog geloof ik.

Welk kabeltje raden jullie mij aan? Ik gebruik fl studio mocht dat nog iets uitmaken.

Daar zou ik een MIDI naar USB interface aan koppelen.

Comment

Ik heb zo af en toe gelezen dat die kabels delay kunnen hebben, dat is natuurlijk niet zo handig. Maakt usb 1.1 hierbij nog iets uit?
      Ik sta namelijk op het punt alle kabels te kopen die ik nodig heb (van al mijn thopics).

EDIT: er staat; voor windows 7 zijn er alleen BETA drivers, is dat nog steeds zo?

EDIT2: http://www.bax-shop.nl/midi-interfac...t-details.html is dit misschien beter of is die met bus-powered erop beter?
      Last edited by DJXperienZ; Tuesday-22-11-2011, 17:01.

Comment

ESI MIDImate II kan uiteraard ook en is ook bus-powered.

Voor de EMU zijn al goede drivers beschikbaar, hier te downloaden. Zal de productpagina aanpassen.

Comment

dan neem ik die van jou ;)

bedankt he!

Comment

alle kabels in 24 uur binnen =D bedankt voor snelle levering!

Nu zit ik alleen nog met het probleem dat fl studio niet meewerkt. ik heb hem ingesteld bij input; midi emu"..", enable aangeklikt maar dan geeft hij alsnog geen signaal door.

Er zit een midi knop op maar als ik daar op druk verdwijnt het display gewoon en doet ie niks.

Drivers ook geinstalleerd.

Wat doe ik fout? :P

Comment

USB-aansluitingen voor de D2 zijn alleen voor data-opslagmedia. Het is ook niet voor niets dat hij in USB A is uitgevoerd, als hij te verbinden is met een ander apparaat zou er waarschijnlijk USB B op zitten.

Dus nee, dat gaat hem niet worden.

Comment

@Arjumand, wat is D2? Het gaat hier om een keyboard met ouderwetse (niks mis mee) midi din pluggen (dus geen USB A of B).
                @DJXperienZ, wissel de pluggen op de keyboard eens om (dus in op out en out op in).
                Last edited by BT-Studio; Wednesday-31-12-2014, 13:34.

Comment

Working...
                X