Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio help!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio help!

Ik zou binnekort wat dingen willen aankopen omdat ik een studio zou willen inrichten.

Ik heb momenteel een macbook, hier zou Bootcamp opkomen, zodat ik FL Studio XXL er kan opzetten.

Vervolgens wil ik de 2x KRK RP 5 G2 Studio monitors willen kopen.

Als laatste wil ik een keyboard aanschaffen, maar hier ben ik niet zeker van.

Ik dacht aan de Behringer UMX 490.

Wat denken jullie ? Zou deze setup werken?

Alvast bedankt!

ja hoor dat moet prima werken.
    Misschien een ander keyboard (eentje met drumpads) maar dat is geen must.
    AKAI MPK 49 even uit mn hoofd bijvoorbeeld.

Comment

Vergeet ook niet dat je een goeie audio-interface nodig hebt als je de kwaliteit van de KRK's tot hun recht wilt laten komen. :)

Comment

Originally posted by Rick View Post
        Vergeet ook niet dat je een goeie audio-interface nodig hebt als je de kwaliteit van de KRK's tot hun recht wilt laten komen. :)
        Verdorie :D

Hoeveel zou dit kosten, en heb je een voorbeeld van zo'n interface?

Comment

KRK presenteert ERGO, afkorting voor \'Enhanced Room Geometry Optimization\'. ERGO bevat duizenden filters om zich aan iedere ruimte aan te kunnen passen.

Wow. Ik zocht net op, en zag dat dit 500 euro kostte.

Nu om even eerlijk te zijn, kom ik met mijn budget net aan het keyboard en de monitors, dus is het echt nodig om dit interface van 500 euro aan te schaffen?

Het is namelijk nogal veel geld...

Comment

Dat is geen interface, dat is een heel ander apparaat.

Wat Rick bedoeld is een geluidskaart voor je macbook.
            Een Focusrite Saffire 6 USB zou de kwaliteit al stukken beter maken dan de interne geluidskaart van welke laptop dan ook.

Comment

De AudioBox 22VSL is een nieuwe generatie USB audio/MIDI interface dat hardware/software integratie naar de volgende stap brengt. Hij biedt u real-time reverb, delay en diverse effecten van de StudioLive mixer zonder latency!

Of zo iets.
              Maar rond de 200 euro kom je al vrij snel.

Comment

Vraag hierbij is, wil je ook opnames in de toekomst gaan maken? Want bij veel audio-interfaces betaal je ook voor de kwaliteit van je opname-kanalen (microfoon-preamps enzo ;)), als je dat niet nodig hebt of denkt nodig te hebben kun je ook zonder.

Comment

ik wou mijn sets opnemen met mn VMS4 maar ik was met dit aparaatje: http://www.bax-shop.nl/usb-geluidska...t-details.html van al het gekraak af! probeerde eerst een kabel van mn VMS4`s booth out naar de mic in van de computer maar dat was echt waardeloos. dus ik vraag me lichterlijk af waarom er hier gepraat wordt over 100-500 euro...? er zit trouwens ook een out voor naar je monitors (home cinema set bij mij) en een koptelefoon output (voor mn beats koptelefoon) en die klinken ook goed!

Comment

Ik heb die beringer ook en het is maar goed dat ik hem voor niks heb en dat is eigenlijk al te veel.
                    Latency is key hier.
                    Voor simpele toepassingen mssisschien ok maar om te produceren wil je echt iets beters hebben.

Comment

Working...
                    X