Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio Bouwen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio Bouwen

Hallo, Ik maak nu al een paar jaar muziek met Fl studio en Ik zouw wat willen Uitbreiden ;). Ik zat Misschien te denken om http://www.bax-shop.nl/midi-studio-c...t-details.html te kopen Is dat verstandig? of zouw ik zo http://www.bax-shop.nl/12-kanaals-mi...t-details.html moeten kopen.

Mijn budget ligt rond de 200 euro.

Groetjes Jaap

`t Ligt er natuurlijk aan wat je erop wil aansluiten... Iets meer info. zou welkom zijn..
    Als je geen instrumenten hebt kan je niks met zo`n mixer. Kan je beter een MIDI keyboard kopen en/of een microfoon

Comment

Uhh Ik heb Hier nu aan mijn pc BCD3000 Maar ik zouw wel een Keyboard aanwillen sluiten en mijn cd spelers en microfoon

Comment

Ow ja en Nog 1 Vraagje Is Fl studio een Goed Programma ik gebruik het nu al 3 jaar ofzo maar ik geloof dat je met Ableton Beter Muziek Maakt.

Comment

Dus je hebt al een keyboard (heeft ie MIDI?) en een microfoon (welke??)? Dat is handig, als je ook muzikanten hebt. Ik heb even gekeken, maar die BCD30000 is een DJ MIDI Controller. Daar heb je dus niks aan bij produceren. Hij is bedoeld voor draaien.

Comment

Weet ik Ik geBruik alleen de GeluidsKaart er Van zit een Xlr aansluiting voor mijn microfoon http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder...t-details.html ow ja ik heb wel een dom keyboard benee zonder aansluitingen ofzo met alleen een Jack uitgang Maar ik wil misshien daarom zo een Klein midi-usb keyboard kopen ik heb heb ook de Korg nanopad.

Comment

Originally posted by djjaap View Post
              Ow ja en Nog 1 Vraagje Is Fl studio een Goed Programma ik gebruik het nu al 3 jaar ofzo maar ik geloof dat je met Ableton Beter Muziek Maakt.
              Als je dat gelooft, gebruik je ableton. Maar je werkt er nu al 3 jaar mee, dus je weet nu hoe alles bij FL werkt. Waarom dan nu nog overstappen? Ik heb geen ervaring met Ableton, maar ik weet dat ik FL fijn vind. als je dat ook vind, gewoon FL houden! En trouwens, je kunt met elk programma dat piano roll heeft goede muziek maken, als je het zelf maar kunt, net zoals dat als je een aap twee CDJ 2000`s geeft, kan hij nog niet goed mixen!

EDIT: Weet je wat de EDIT functie inhoudt? Dat betekent dat als je bericht dat je al hebt geplaatst je het nog kan verandren (bijv. als je bedenkt dat er nog iets bij moet). Maar wil je nou een nieuw keyboard kopen of je oude keyboard houden en dat dan aansluiten op een mixer? Bij de eerste optie kan je hem rechtstreeks verbinden met FL. Bij de 2e moet je een audiofile maken en dat dan in Fl plakken.
              Last edited by Guest; Sunday-18-12-2011, 15:57. Reason: Spelling

Comment

ja snap ik Maar ik heb nu Fl studio iligaal :???:

En ik zouw wel eens Ableton willen proberen. Want daar kan je meer je mixer enz op aansluiten.

Comment

ik heb nu fl studio iligaal :???:
                  aaaaaaaaaaaaaahh!!!!!!!!!

Comment

ja snap ik Maar ik heb nu Fl studio iligaal :???:
                    Welke?

Comment

Originally posted by DJMa5treat View Post
                      Welke?
                      Uhh Volgens mij FL STUDIO 9 xxl Producer edition

Comment

Ik denk dat je überhaupt geen mixer op je computer kan aansluiten, aangezien ik er nog nooit eentje heb gezien met MIDI aansluitingen. Ik zou in jouw geval gewoon een MIDI keyboard nemen. Kan je zingen? Dan moet je iets met je microfoon doen, maar ik heb me daar nog niet in verdiept, dus dat zal iemand anders je moeten vertellen. Bij de keuze voor een keyboard moet je kiezen tussen 29 toetsen of 49 toetsen. Als je ingewikkelde akkoorden wilt maken: een 49. Als je het simpel wilt: een 29.
                        Over de software: Als je al verdient aan je muziek moet je je software kopen, anders kan je een boete krijgen van (...?)! Gaat het toch nog wel even duren? Dan kan je alles gewoon van piratebay halen, van het programma tot de plugins! :p Doe ik zelf ook! :p
                        Je zet dat er wordt gezegd dat Ableton beter is...? Waarom zou hij dan beter zijn? Hebben ze dat ook gezegd? Dan kan ik daar zelf namelijk misschien ook nog wel wat op zeggen :p

Comment

Uhh.. mij lijkt 1 met 49 toetsen wel handig want ik speel vaak met 2 handen. ;)

Comment

En ik had begrepen rond de 200 euro?

EDIT: Heb je verder nog eisen? Ik heb nu staan:

MIDI
                            49 toetsen
                            200 euro

(hier kan bijv. nog bij software, soms heb je keyboard inc. software)
                            Ik heb nog wel een tip: Ga eens een keer langs bax, vraag of ze ... keyboards willen klaarzetten zodat je ze kan uitproberen. Geen enkele tekst kan op tegen een bezoekje!

PS: Als je het echt uitgebreid wilt, kan je ook nog kiezen voor meer dan 49 toetsen, zie ik nu, ook in jouw prijsklasse. Maar of dat goed is voor het gevoel weet ik niet..
                            Last edited by Guest; Sunday-18-12-2011, 17:06.

Comment

Mmm Tja ik dacht denk ik ook misshien gewoon voor 80 euro heb je volgens mij al een 49 keys toetsenbord en . dan denk ik nog 2 studio monitoren want ik heb nu 2 boxen van 400 watt er aan die op versterker van 20 watt ofzo van rommelmarkt staan.

zijn deze boxjes goed anders? http://www.bax-shop.nl/dj-studio-mon...l#!prettyPhoto
                              Last edited by djjaap; Sunday-18-12-2011, 17:18.

Comment

Working...
                              X