Announcement

Collapse
No announcement yet.

audio analyzer software voor windows

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• audio analyzer software voor windows

Ik ben opzoek naar software die het volgende kan:

Audio signaal wat ik op een input zet van een geluidskaar weergeven in een audio spectrum. ( dit is zeg maar output signaal van me mixer naar me amp / speaker set )

Audio die ik op pik met een meet microfoon weergeven in dat zelfde audio spectrum maar dan met een andere kleur natuurlijk om overzicht te houden.

Ik wil dus eigenlijk kunnen controleren of me set het geluid weergeeft wat ik ook daadwerkelijk uitstuur met me mengtafel.

Me maat heeft dit voor mac maar aangezien ik daarvan alleen de hamburgers wil gaat hem dat niet worden.

Nu komt natuurlijk het vervelenste van heel het verhaal. Omdat het alleen maar is om een beetje te spelen zou het natuurlijk heel mooi zijn als het gratis kan.

Ik ben al in het bezit van een dbx rackdrive 260. Ik weet alleen niet of dit er dan ook opzit aangezien hier wel een meet micro op aan gesloten kan worden. Als dit kan zou dit natuurlijk helemaal mooi zijn.

Iemand suggestie's?

Ik heb al op google gekeken maar van die hits word je niet echt vrolijk en na de eerste 10 was ik er onderhand wel klaar mee met installeren en weer verwijderen. Alles wat er daar tussen staat is van die compleet niet overzichtelijke niets in kunnen stellende software.

Toevallig dat ik deze post lees.
    "maar aangezien ik daarvan alleen de hamburgers wil gaat hem dat niet worden.", jaja wacht jij maar...
    Je vond het dus mooi speelgoed :P Misschien toch maar een mac kopen dan.

Maar even een antwoord op je vraag.
    De software die je zoekt heet een spectrum analyzer. Wel belangrijk dat een multi-channel analyzer neemt, anders kan je maar een signaal tegelijk weergeven.
    Als je dan op google zoekt vind je volgens mij wel veel goeds.
    Een site waar ik veel software probeer is deze.
    Zorg even dat je je platform op windows zet.

Ik weet wel een paar goede VST's die het zelfde doen. Dan moet je alleen software hebben waar je het in kan laden. Ook belangrijk is dat die software en je geluidskaart om kan gaan met live audio zonder veel latency. Alleen die ken ik niet voor de windows. Misschien iemand anders?

Voor zo ver ik weet kun je met je DBX rackdrive en een DBX omni-meet mic alleen een auto-EQ functie op een noise signaal laten toepassen.
    Succes!

Comment

Hey Joost meastro.

Jou moest ik net hebben ja. Maar me gsm is '' per ongeluk'' geoffert. Dus ik heb nu wel tijdelijk een ander toestel maar de nummers staan er nog niet in. Dat word dus wachten tot vrijdag zodat ron dit kan fixen dat ik weer alle nummers van de server erop heb staan. Kon je dus niet bellen ken dat nummer niet uit me hoofd.

Dan de mac ja sorry nog steeds wil ik er niet aan nee. We gaan nu heel voorzichtig over op windows 7 omdat we er toch echt een keer een stap hoger moeten gaan zetten in de windows reeks aangezien xp straks niet meer word ondersteund. Zolang ik meuk / spullen heb die alleen met windows overweg kunnen geen mac voor mij. Maar wie weet in de toekomst dat sluit ik niet uit. Maar nu nog niet dus.

Als ik spectrum analyzer of audio analyzer in google gooide kreeg ik bij beide de nagenoeg zelfde kansloze software vandaar de post. Met audio analyzer hoopte ik dat meer mensen begrepen wat ik bedoelde aangien niet iedereen altijd alles weet wat het is hier.

Dan de link zal eens gaan kijken of er wat tussen zit. Anders heb ik een mooie missie voor je ;).

Dat van dbx zal ik toch maar weer eens een keer verder lezen want volgens mij zit er veeeeeeel meer in dat ding dan ik / wij er nu al uit halen.

In ieder geval bedankt en als ik vrijdag me nummers weer heb hoor je wel van me :p

Comment

Working...
      X