Announcement

Collapse
No announcement yet.

Interface home studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Interface home studio

Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort beginnen met het opbouwen van mijn eigen (kleine) home studio.
    Daarvoor moet ik uiteraard een interface hebben. En kwam ik hier en daar langs wat interfaces, en de presonus firebox sprak mij wel aan.
    Maar... Even later kwam ik ook langs de Behringer xenyx 802 PA & de Behringer xenyx 502 PA. Nu vroeg ik mij af:
    Als ik één van deze Behringerproducten koop, is de Presonus firebox dan overbodig? (Dus eigenlijk; werken de Behringerproducten ook als interface?)

Alvast bedankt!

Edit: Ik ben trouwens een muziekant, geen DJ. Ik wil dit alles dus gebruiken voor instrumenten.
    Last edited by Peanut; Thursday-29-12-2011, 03:29.

De Xenyx mixertjes kun je niet zomaar aan je PC koppelen (nouja, kan wel, met een lijn- of microfooningang, maar de kwaliteit is dan mager).

Een externe audio-interface is er juist voor om te zorgen dat je signaal kwalitatief in orde blijft, dat je geluid zonder al te veel vertraging heen en weer gestuurd kan worden en dat je verschillende randapparatuur kunt aansluiten.

Maar dan is er nog een grote vraag, wil je alleen instrumenten gaan aansluiten en zoja, hoeveel tegelijk? En komen er ook nog vocalen of zang bij?

Comment

Bedankt voor je ractie!

Oké, dit is al een stuk duidelijker!
      Ik wil maar 1 instrument tegelijk aansluiten. Is het een probleem als ik meerdere instrumenten tegelijk wil aansluiten? (zo ja, boven de hoeveel instrumenten)
      En ja, er komen ook vocals aan te pas.

Is de firebox een aanrader trouwens? (in mijn geval)

Alvast bedankt!

Comment

Ik wil maar 1 instrument tegelijk aansluiten. Is het een probleem als ik meerdere instrumenten tegelijk wil aansluiten? (zo ja, boven de hoeveel instrumenten)
        Hoe meer bronnen je tegelijk wilt opnemen, hoe krachtiger je interface én laptop/computer moeten zijn. En daar moet je flink voor betalen. ;)

De meeste interfaces beschikken over twee ingangen (1x stereo of 2x mono). Hiermee zou je bijvoorbeeld 1 spoor met zang en 1 spoor instrumentaal kunnen opnemen.

Over welke interface heb je het nu trouwens? De term FireBox ken ik namelijk niet, bedoel je misschien de Firestudio Mobile? Zoja, dat is een meer dan prima interface met goede kwaliteit A/D en D/A converters.

Comment

Working...
        X