Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keyboard

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keyboard

Hallo allemaal,

Ik ben nu een aantal maanden aan het producen met FL Studio en wil nu wel heel graag een nieuw keyboard (Het liefst 49 toetsen)

Ik twijfel tussen een aantal keyboards:
    -Roland Cakewalk A-500 S
    -M-Audio KeyRig 49 USB MIDI keyboard
    -Alesis QX49 USB MIDI keyboard controller
    -Behringer U-Control UMX490 MIDI keyboard

Ik verwacht dat de Roland in zijn prestaties toch het beste is, maar bij bijvoorbeeld de Alesis zitten veel meer draaiknoppen, faders enz.

Wat zijn de voor- en nadelen van deze verschillende keyboards en wat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt!

Michiel van Veluwen

Tsja, prestaties bij een midi-keyboard..

Een midi-keyboard heeft zelf geen geluiden, die zitten in je computer. Het enige wat een midi-keyboard doet is de toonhoogte naar je computer sturen. Dat zullen ze allemaal wel goed doen.

Daarnaast heb je natuurlijk nog de opties als inderdaad draaiknoppen en bij de alesis zelfs een drumpad. Dit kan handig zijn wanneer je gaat produceren, maar je kan het ook gewoon met de muis doen.

De keus is dit aan jou. Afhankelijk van de ondersteuning met FL studio zou ik voor de alesis gaan.

Comment

Ik zou in dat rijtje voor de Alesis gaan.
      Maar kijk ook eens naar de AKAI MPK49 Wel iets duurder dan deze maar zeker niet onaardig.

Comment

Bedankt voor de optie, maar dat gaat toch aardig over m'n budget heen. Ik denk dat de Alesis inderdaad de beste optie is..

Comment

Working...
        X