Announcement

Collapse
No announcement yet.

Keyboard aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keyboard aansluiten

Hallo bax-forumleden,

Ik heb net een keyboardje gevonden, een Reveal MKB02, maar zou het graag willen aansluiten op mijn computer. Dit is het keyboard + de aansluitingen:
    Inderdaad raar gefotografeerd. Het keyboard heeft 37 toetsen, en de aansluitingen achterop zijn: DC-9V (deze adapter heb ik al) Power on/of, MIDI out. Nu vond ik bij dit keyboard nog een kabel, deze: MIDI - Joystick (15 pins female), MIDI kable (15 pins male) Het MIDI deel van deze kabel past dan ook in het keyboard.
    Nu zit er op mijn computer geen 15 pins aansluiting, dus daarom dit topic. Hoe kan ik mijn keyboard aansluiten op mijn computer? Misschien via verloopjes of anders misschien een andere kabel?
    Alvast bedankt

Lars
    Last edited by DJ Lars; Sunday-22-01-2012, 13:41.

Je ziet hem bijna niet liggen, zo klein en compact is de USB Uno MIDI interface van M-Audio. Klein in formaat, maar voldoende in mogelijkheden biedt deze interface een 1x1 USB verbinding.

Zoiets heb je nodig.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
      - Dat zijn 2 connectoren en mijn keyboard heeft er maar 1?
      - Dan is het goedkoper om een nieuwe te kopen zoals: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboard...l#!prettyPhoto

Comment

1 stekker is voor midi-in en de andere voor midi-out. Jij hoeft alleen de midi-out aan te sluiten.

Wat wil je overigens met het keyboard doen? Zo'n midi-naar-usb-kabel zorgt altijd voor een zekere latency waardoor live spelen bijvoorbeeld lastig wordt. Wanneer een keyboard direct een usb aansluiting heeft is het (bijna) direct.

Comment

Originally posted by dj_rob View Post
          1 stekker is voor midi-in en de andere voor midi-out. Jij hoeft alleen de midi-out aan te sluiten.
          Wat hij zegt ;)

Originally posted by DJ Lars View Post
          - Dan is het goedkoper om een nieuwe te kopen zoals: http://www.bax-shop.nl/midi-keyboard...l#!prettyPhoto
          Ja waarschijnlijk wel. Plus deze is vaak USB naar USB en dan heb je geen latency problemen zoals dj_rob beschrijft

Comment

Ik wil een beetje gaan oefenen met producen, en dacht dat misschien dit keyboardje een leuk beginnetje was. Maar dan zal ik waarschijnlijk die andere kopen, omdat die er ook nog eens mooier uit ziet. Wist niet dat die kabels zo duur waren.
            Kan ik dit keyboardje gebruiken in FL Studio? Ben nog niet heel bekend met FL studio, maar Martijntje27 van het forum gaat me helpen (:

Comment

Ja midi apparatuur is in principe software onafhankelijk. Daarmee niet gezegd dat het altijd vlekkeloos werkt.
              Maar het zou gewoon moeten werken in dit geval.

Comment

Oke bedankt!
                Zie net pas dat deze ook geen adapter nodig heeft, dus alleen op USB. Dit maakt niet echt verschil toch? Lijkt mij wel handig, maar met de eerste harde schijf van mn pa was dat anders....

Comment

Dit apparaat heeft amper stroom nodig, dus voeding via usb is voldoende.

Comment

Dit lijkt me een oude jongen uit het soundblaster 1 of 2 tijdperk. Dat waren de eerste soundblaster kaarten van Creative voor de 486DX66 computers waar in die tijd zo'n grote d-sub op zat voor midi. Leuk als je nog een oude 486 hebt staan met de bijbehorende software. Dit was dus ver voor het usb en "plug and play" tijdperk.

Geen geld in steken, is het niet waard, dat wordt een drama tenzij je dus het oude spul nog compleet hebt met software. Doe jezelf een plezier en koop hier een modern usb keyboard.

Comment

Working...
                    X