Announcement

Collapse
No announcement yet.

software om te kunnen mixen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• software om te kunnen mixen.

Hallo,

-Ik vroeg mij af welke software geschikt is om een mix mee te kunnen maken.
    Kan dit bijvoorbeeld ook met audacity? Ben liebrand is een dj die al heel lang jaarmixen maakt. Met welk programma doet die dit? weet iemand dit?

-En wat is goede software om live te recorden naast audacity ( waar ik niet echt lekker mee werk )

Een programma om zelf te kunnen mixen, zo zijn er wel een heel pak.
    Een leuk programma dat gratis is is bijvoorbeeld virtual dj home.
    Met audacity kan je niet echt mixen aangezien je geen pitch control kan uitvoeren.
    Een zeer goed programma om opnames mee te doen zijn Sony Soundforge en Adobe Soundbooth.

Comment

ey, super! tnx

Comment

De drie bekenste:

Traktor
        Virtual DJ
        MixMeister

Uit die drie is traktor ver uit de beste naar mijn mening.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
          De drie bekenste:

Traktor
          Virtual DJ
          MixMeister

Uit die drie is traktor ver uit de beste naar mijn mening.
          Dat ligt eraan wat (je) jezelf aanwend/wijs maakt.

Ik vind namelijk vdj weer fijner. Alleen ik gebruik voor het draaien. Mixen weet ik dus weer niet.

Comment

ik zeg ook naar mijn mening.

Denk dat ben liebrand iets als Ableton gebruikt ivm de vrijheid en mogenlijkheden die je hebt al denk ik dat je met de nieuwe traktor ook een heel eind komt.

Comment

sorry, maar dat vdj home werkt niet echt lekker. Bij audacity zie je bij het opnemen een balk lopen waar je lekker in kunt knippen en plakken> ff pauze zetten > effect er in , maar met virtual dj loopt het aan een stuk door , het is live. komt ableton meer overeen met audacity?
              Want als het met virtual dj achterelkaar door moet kan ik het net zo goed opnemen vanaf mijn 2x reloop rmp3 en reloop dmx40.
              Ik koos juist voor software zodat ik gemakkelijk de foutje weg kon werken en zo mijn mix kon optimaliseren...

Comment

Ja al weet ik zo niet in hoeverre je ermee kan knippen en plakken. Ableton is van origine een produceer programma (DAW) Met Ableton Live kan je ook als DJ software gebruiken.

Hoe Ben Liebrand het aanpakt weet ik niet precies maar dat is wel meer dan alleen maar knippen en plakken. Wat ik denk dat Liebrand doet is nummers helemaal "uit elkaar trekken" en ze dan bewerken en aan elkaar mixen. Een nummer wordt zeg maar opgesplitst in samples waar weer nieuwe nieuwe samples aan toegevoegd worden waardoor je een nieuw nummer krijgt met toch nog genoeg herkenbare elementen.

Comment

Working...
                X