Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe videokaart & Evt. Voeding

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe videokaart & Evt. Voeding

Beste Forumleden,

Ik wil mijn computer weer eens updaten met een nieuwe videokaart en, als het nodig is, nieuwe voeding.

Ik heb nu een 450 Watt voeding en een Nvidia GeForce 9500 GT (1GB)

Overige specs:
    Quad Core 2,3 Ghz.
    4 GB Ram
    Foxcon G31 MXP moederbord

Deze videokaart leek mij wel geschikt:
    (Link mag niet dacht ik zo)
    ATI Saphire 6870 1 GB (€149,-)

Heb ik voor deze kaart een andere voeding nodig?

Groeten Luuk

Wat is er mis met de oude?

Comment

IK ben geen computerdeskundige maar ik ben wijsgemaakt dat het misschien wel handig zou zijn om een voeding van bv 500 watt te kopen, maar ik weet niet hoe dat zit.

Denk je dat hij wel in het moederbord past?

Comment

Als de aansluiting op het moederbord hetzelfde is zal de nieuwe voeding wel passen. Een nieuwe voeding kan, maar als de nieuwe videokaart hetzelfde vermogen trekt en het nu goed gaat lijkt het me niet echt nodig.

Waarom wil je eigenlijk een nieuwe videokaart?
        Last edited by Guest; Sunday-05-02-2012, 21:11.

Comment

Ja een +500 watt voeding is geen overbodige luxe met een dergelijke videokaart.

zit tussen de 65-70 euro

Comment

ooh mooi, zal ik even nakijken.

De videokaart die ik nu heb is eigenlijk een beetje out-dated vind ik zelf.
            Naast mijn grote passie muziek heb ik ook een andere hobby, gamen =D

2 jaar geleden had ik de beste pc van mijn vrienden, ondertussen loop ik ver op achter en trekt mijn computer gewoon de nieuwste games zoals BF3 en skyrim niet optimaal zoals ik het wil. Daarom zou ik graag een nieuw videokaartje willen, het liefst natuurlijk zonder nieuwe voeding ^^,

EDIT: Naar welke aansluiting moet ik precies zoeken? :D

Comment

toch nog een linkje van de kaart waar ik mijn interesses in heb:
              Computers, gaming, multimedia en huishoudelijke elektronica van topmerken koop je voordelig bij alternate.nl. Voor 22.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.

Comment

Alternate.nl heeft hem voor 67 euro op voorraad. Ik gebruik hem ook, hij is stil en nog geen enkele keer een probleem gehad.
                Ik ben er heel tevreden over.

En die nieuwe generatie videokaarten trekken behoorlijk wat stroom dus ik denk dat je altijd wel je PSU zal moeten upgraden naar 500-600 watt

550 watt vind ik een mooi tussen maatje voor als je net als mij een tweede brander of HD in wil steken.

Comment

Originally posted by DJXperienZ View Post
                  toch nog een linkje van de kaart waar ik mijn interesses in heb:
                  http://www.alternate.nl/html/product...-20G)/534072/?
                  Die kaart piekt op 151 watt dus denk niet dat je huidige voeding dat gaat trekken nee.
                  Computers, gaming, multimedia en huishoudelijke elektronica van topmerken koop je voordelig bij alternate.nl. Voor 22.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.

Comment

Je huidige kaart trekt max 50 watt, je nieuwe trekt 151 watt. Een nieuwe voeding lijkt me geen overbodige luxe!

Comment

bedankt voor je tip!

Dus die voeding en videokaart passen op mijn G31 moederbord, en in mijn pc case? case is vrij groot, midgroot volgensmij

Comment

Ja aansluitingen zijn universeel op moederborden dus dat zou gewoon moeten passen. Ik geloof dat er zelfs een paar verloop stukken bij die voeding zitten voor oudere moederborden.

(net even je MB gechecked en ja dat past gewoon)

Comment

Moederbord en videokaart hebben beide PCIe x16, gaat gewoon passen!

Comment

YES! Eindelijk duidelijkheid =D

Een vriend van me gaat dezelfde kaart kopen, we zijn samen een beetje aan het rondkijken maar ik twijfelde sterk over mijn voeding.

Nu nog even me ouders trots maken met me rapport en dan vragen of het mag ^^,

Raden jullie het trouwens aan om een tweedehands monitor aan te schaffen? Want ik heb nu nog een 1250*1024 monitor en dat is nou ook niet echt iets om trots op te zijn...

Comment

Als je een goede monitor in een goede staat voor een mooi prijsje tweedehands kan kopen waarom niet? Wel goed letten op dode pixels e.d.!

Comment

Working...
                              X