Announcement

Collapse
No announcement yet.

beginnen met produceren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• beginnen met produceren

ik ben nu al een tijdje bezig met dj zijn, nu wil ik ook aan mensen laten horen wat ik zelf kan maken. Eigen tracks dus.

Nu weet ik dat hier een aantal programma's voor zijn, ableton, FL studio's, noem maar op. Ik wil graag weten welk programma geschikt is op mee te beginnen.
    Ik wil een beetje de richting op van Dance/House. Een beetje zoals Bliss.

Dat nummer is natuurlijk VEEL te hoog gegrepen, maar dat soort muziek vind ik leuk.

Ableton, FL studio, cubase, Reason.
    Zijn prima programma's om mee te beginnen. Het zijn geen eenvoudige programma's MAAR je leerd dan wel meteen werken met een goed programma wat de pro's ook gebruken. Ze zijn allemaal geschikt voor elke soort muziek, van ambient to Heavy dubstep en van Minimal to Terror.
    De enige beperking die deprgramma's hebben is jou creativiet verder zijn de mogelijkheden on-eindig.

Probeer een paar demo versies uit en doe een paar tutorials vanaf youtube. Kijk welk programma voor jou gevoel het meest logisch in elkaar zit.

LET OP! Fruity Loops wordt vaak aangeraden voor beginners maar denk daardoor niet dat programma makkelijk is want dat is het zeker niet. Ik ken er die werken er al een jaar mee en hebben nog geen fatsoenlijke track weten te maken.

Comment

Originally posted by Mescalino View Post
      LET OP! Fruity Loops wordt vaak aangeraden voor beginners maar denk daardoor niet dat programma makkelijk is want dat is het zeker niet. Ik ken er die werken er al een jaar mee en hebben nog geen fatsoenlijke track weten te maken.
      Dat hoeft dus niet aan het programma te liggen maar kan ook aan de gebruiker liggen. Ik ken er en dan maakt het niet uit wat je ze geeft dan kunnen ze nog niet produceren of draaien. Of geef mij de beste microfoon ter wereld dan kan ik nog steeds gewoon niet zingen. Sommige dingen heb je of heb je helemaal niet.

Zelf werk ik ook geregeld met adobe audition en sonar.

Ook mooie programma's.

Als ik me niet vergis is er ook een le versie van sonar.

Comment

Working...
      X