Announcement

Collapse
No announcement yet.

cd's ordenen in pc?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• cd's ordenen in pc?

Hoe doen jullie dat met de drive in show en je veel cd's meehebt, weet je wat je bij je hebt? Als er bijvoorbeeld een verzoekje komt, kijk ik eerst in Virtual DJ, waar ik altijd mee draai, maar het zou ook best kunnen dat ik hem wel op cd heb.

Hebben jullie een programma waar dan alle nummers in staan en dan daar achter op welke cd?

Ik heb mijn cd's gewoon gesorteert op gerne. Dus rock bij rock. House bij house. Carnaval / apreski bij carnaval en apreski.

Dan nog een vracht albums. Gewoon op naam artiest zetten en klaar.

Als ik nu iets moet hebben weet ik ( als ik het al niet ken ) in ieder geval waar ik ongeveer moet gaan zoeken.

Dan alles nog een beetje op volgorde van jaar zettten en klaar. Gaan met die platen kist.

Comment

Ik heb vroeger nog een volledige oplijsting gemaakt in een access database.
      Echter ben ik er al na een half jaar achter gekomen dat 95% van wat ze komen vragen ik vanbuiten weet staan en dat ik tijdens het draaien van een set niet zot veel tijd had om nog vanalles op te gaan zoeken.
      Zoals Ronnie ook al aangeeft, gewoon voor je eigen een handig sorteersysteem voor je cd koffers uitwerken.

Comment

Al mijn gebrande cd's hebben als titel 'genre+cijfer'. Ik kan dus snel op genre zoeken en hoe hoger het cijfer, hoe nieuwer de track. Zo kan ik de meeste tracks wel makkelijk vinden.

Alle tracklijsten van de cd's heb ik uitgewerkt in excel (is veel duidelijker leesbaar dan wanneer je het zelf schrijft). Aangezien windows tijdens het zoeken ook in deze excellijsten zoekt, kan ik gewoon de artiest of de titel intikken, en komt windows aanzetten met de excel van de cd waar dit nummer opstaat. Overigens gebruik ik dit bijna nooit omdat ik lang niet altijd mijn laptop bij me heb.

Comment

Ik draai op de laptop met winamp (voor verzoekjes) mijn muziekcollectie die op de pc staat staat ook deels op cd (alleen de nummers waarvan ik denk dat ik ze ga draaien heb ik op cd gebrand) de overige nummers zoek ik op met winamp.

Overigens heb ik heel veel submapjes waaronder: 50,60,70,80,90, rock, apresski, club, house etc etc...

Comment

Working...
          X