Announcement

Collapse
No announcement yet.

geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geluidskaart

Hallo allemaal.

IK gebruik mijn PC om muziek af te spelen over een PA-installatie. De aansluiting (1 x mini-jack naar 2x jack) die ik gebruik is de line-out op de geluidskaart van de PC. Eigenlijk breng ik dus een versterkt kanaal de mixer binnen. Is het misschien verstandig om een geluidskaart aan te schaffen die géén versterkt geluid de mixer inbrengt? En bestaat zo`n geluidskaart? Graag hoor ik jullie tips.

Bedabkt alvast.
    Fran

De line-out op je pc is een lijnuitgang. De ingang op je mixer is een line-ingang. Dat kan dus gewoon zonder problemen?
    Wellicht interessant om je wat meer te verdiepen in de materie, op het forum staan als ik het goed heb al enkele topics over externe geluidskaarten en het aansluiten van PC's. Misschien kun je die eens doorlezen.

Comment

Je bent er snel bij Rick.
      Dank je wel.
      Ik ga eens zoeken wat er op dit forum staat.
      Fran.

Comment

In de handleiding van je geluidskaart (en alle andere randapparatuur die je eventueel op je mixer aan wilt sluiten) staan de technische specificaties van dit apparaat, daar staan ook de waardes in waarop uitgestuurd wordt.
        In de handleiding van je mixer staat voor elke ingang (meestal gegroepeerd per soort) wat voor ingangssignaal verwacht wordt, zo kan je dus zien of een bepaald apparaat een signaal uitstuurt met de juiste waarde, of dat je nog een omvormer moet gebruiken, of het apparaat op een andere ingang moet plaatsen.

Comment

Working...
        X