Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio

Hoi ik ben 13 jaar en wil graag zelf wat muziek gaan maken.
    Hebben jullie nog tips wat ik moet aanschaffen budget ligt rond 200 euro:((niet echt veel maar heb er hard voor gespaard). Ik heb al de software FL Studio

Hoe doe je het met geluid? Heb je speakers of?

Anders wil ik je dit aanraden:
    Koop een koptelefoon en een mooi MIDI keyboardje.

dit gaat iets over je budget heen, dus ik raad je aan iets door te sparen!

KRK KNS-6400 koop je bij Bax Music met de laagste prijs garantie en 30 dagen niet goed geld terug garantie. Voor 23:00 besteld, morgen in huis!

Bijvoorbeeld, ik weet van deze behringer midi controller dat het fijn werkt, ik heb hem zelf ook! Vrienden van mij gebruiken deze ook!

De koptelefoon heb ik een keer op mn oren gehad, en ik was best verbaasd hoe het geluid verschilde met mijn hdj 2000 qua eerlijk geluid.

Koptelefoon kun je natuurlijk altijd veranderen in iets wat je mooier vind, maar is zeker goedkoper dan een setje monitoren!

Niles!

Comment

IK moet van dit budget eigenlijk ook nog speakers:D

Comment

Originally posted by DJ Andries View Post
        IK moet van dit budget eigenlijk ook nog speakers:D
        Dat gaat niet lukken.
        Speakers of monitoren kosten al gauw een paar honderd euro.

Dit is een van de duurdere hobby's. Het kan altijd beter/mooier/duurder, dus blijft deze hobby altijd geld kosten. Dus weet goed waar je aan begint!!!

Comment

Daarom zeg ik: koptelefoon!!

Comment

Ten eerste het is hoofdtelefoon. Een dier heeft een kop.

Dan het volgende. Voor een paar tientjes heb je ook geen echt toffe hoofdtelefoon. Ik zou er in ieder geval niet mee gezien willen worden. Ik zou zeggen met een beperkt budget leuk spul wil. Ga naar marktplaats. Het is dan wel niet nieuw maar je kan wel wat leuker spul voor het zelfde geld halen.

Dus kijk wat op van die 2de hands site's. Als je een beetje zoekt en oplet dan kun je vast wel wat leuk beginnners spul scoren voor een leuk prijsje.

Comment

@ Ron&Nieshow koptelefoon

wat je doet is een beetje interressant doen vind ik, koptelefoon/hoofdtelefoon? We weten allemaal wel wat het is lijkt me. En daarbij heeft de topic starter hier niks aan als je dat zegt.

Mijn advies heb je al, dus hier laat ik het bij.

Comment

Wat jij wil mr niles.

Maar wel vreemd dat overal meteen verder word gegaan met hoofdtelefoon en dat er eigenlijk niet verder ingegaan word op koptelefoon.

Als je al niet tegen deze verbetering kunt en ik interresant aan het doen ben omdat ik aangeef dat het een hoofdtelefoon is Succes met het maken van google filmpjes. Ik vond het erg interresant ;)

Verder is met een laag budget 2de hands altijd een goede optie. Natuurlijk is nieuw leuker. Maar ja dan zal je een keus moeten maken. Dan zijn er niet zo heel erg veel optie's.

Comment

Misschien een idee om de zaak hoofdtelefoon/koptelefoon te laten rusten en ons verder te richten op advies voor de topicstarter..

Comment

Wat ik persoonlijk wel een goede hoofdtelefoon vind, is de HD 202 van Sennheiser. Doet wat hij moet doen, zit goed geluid in, en maar 25 euro's. Heb je nog genoeg geld over voor een fatsoenlijk MIDI keyboard, en later kunnen er altijd nog studio monitoren bij.

Comment

Ik kan je ook de hd 202 aanraden voor het geld, echter moet je wel redelijk kleine oren hebben. Mijn oren waren eigenlijk al te groot iig.

Verder zou ik in eerste instantie geen monitoren nemen, kost je al gauw 200 euri voor een fatsoenlijk paar. En met keyboards heb ik verder geen ervaring dus dat laat ik aan de deskundigen over;)

Comment

Ik ben 14 jaar jaar om goed muziek te maken heb ik de M-audio av 40 boxen gekocht , Zijn perfect mooie geluid , en kosten rond 90 euro , kan je nog van die 110 euro iets anders kopen bijvoorbeeld Koptelfoon en microfoon

Comment

bedankt voor de tips ik heb dit liedje gemaakt http://soundcloud.com/dj-andries-1/a...-kn-ps-euroarp
                          ik wil graag reacties zodat ik beter kan worden

Comment

Ik heb net zitten luisteren en het klinkt al aardig.

Welke versie van FL Studio heb jij gebruikt hiervoor?? Ik ben ook aan het rondkijken om met deze hobby te beginnen. Ik heb oa. FL Studio gedownload (demo versie) wat ik zeer prettig vindt werken alleen wel ontzettend uitgebreid.

Ik zal binnenkort ook ongeveer zo'n budget hebben om mee te starten. Ik ben al wat dingen tegengekomen voor een schappelijke prijs alleen vroeg ik me af of het ook werkelijk zo goed is. De reacties die er geplaatst worden zijn wel goed.

Zo vond ik dit wel een aardig setje voor een goede prijs: http://www.bax-shop.nl/studio-produc...l#!prettyPhoto
                            http://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelef...t-details.html
                            en deze alleen vroeg ik me ook af of dit nodig is om zelf nummers te produceren:http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-g...t-details.html

Comment

Hoe weet je trouwens of je randapparatuur te gebruiken is met je programma?

Comment

Working...
                              X