Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

midi apparatuur is altijd te gebruiken met een programma dat midi ondersteunt. de meeste producer programmas kunnen midi aan.

over je hardware dat setje wat je liet zien is een goeie, zeker doen. heb zelf is op dat keyboard zitten tikken werkt fijn.
    geluidskaart is ook niet slecht.

de hercules heb je niet persé nodig dat is meer een dj set, om te draaien.
    niet echt producen.

Comment

Originally posted by Fallgum View Post
      midi apparatuur is altijd te gebruiken met een programma dat midi ondersteunt. de meeste producer programmas kunnen midi aan.

over je hardware dat setje wat je liet zien is een goeie, zeker doen. heb zelf is op dat keyboard zitten tikken werkt fijn.
      geluidskaart is ook niet slecht.

de hercules heb je niet persé nodig dat is meer een dj set, om te draaien.
      niet echt producen.
      Bedankt, hier heb ik zeker wat aan. Ik heb ook zitten kijken voor een dr. Dre headphone alleen vind ik die wel erg duur als je ziet wat je voor 100 euro minder ook kan kopen (tov. dr dre solo headphone)
      Last edited by Mr. Mike; Sunday-29-04-2012, 11:37. Reason: Typfout

Comment

Ik zag ook verschillende drumpads, is dit ook aan te bevelen? Wordt dit ook veel gebruikt?

Comment

drumpad zou ik niet doen, zijn niet echt voor producing, meer voor in een drumstel.
          dan kan je beter kijken naar een mashmachine, alleen weet in niet zeker of die samenwerkt met fl studio, ik denk dat je hem dan helemaal opnieuw moet mapen.
          je kan ook kijken naar een hardware sampler, die staat op zich zelf, is geen midi controler maar meer een instument. je kan er wel zelf samples in zetten.
          die kan je op je geluidskaart aansluiten.

voor je headphone zou ik niet naar een dre kijken. je kan beter kijken naar een studio headphone. die zijn eerlijker. anders kan het zijn dat jij in je dre lekkere bass hebt maar dat als ik het luister op een studio headphone, heel weinig bass hoor. dat is dan zonde dan komt het nummer niet over zoals je het bedoeld hebt.

Comment

Je bent 13 jaar... Ik zou zeggen, hou je geld lekker op je spaarrekening en spaar lekker door. Je hebt fruityloops al en je hebt al iets gemaakt, dus je zal toch al iets van speakers of een hoofdtelefoon hebben?
            Wat ik namelijk nooit snap, is dat beginnende producers altijd meteen willen investeren in apparatuur e.d. Ga eerst kijken hoe alles werkt en verdiep je in het programma dat je gebruikt. Ik ben ook met Fruity begonnen, maar kwam er al gauw achter dat dit niks voor mij was. Ben later overgestapt naar Reason, toen Cubase en nu geïndigt bij Ableton 8. Ik heb ook een home studio gehad met monitor speakers en midi keyboard e.d. Maar dat wil nog niet zeggen dat je release waardige tracks kan produceren. Afmixen blijft een van de moeilijkste onderdelen van het produceren en ik gebruik nu een laptop, met een Stanton DJ-Pro 2000 hoofdtelefoon. Dit ook vanwege ruimte gebrek, maar ook omdat afmixen me daarmee veel beter afgaat.

record, sounds, share, sound, audio, tracks, music, soundcloud

Deze 2 tracks heb ik ermee gemaakt.

Ga gewoon zoveel mogelijk fimpies bekijken op youtube (zoek naar FL tutorials) en ga dit nadoen. Probeer is je tracks professioneel te laten klinken en als je dit onder de knie hebt, ga dan investeren. Je bent nog jong genoeg om door te groeien de dj/producer wereld.

Succes.

Comment

Ik ben zelf 16. Ik heb al heel wt uurtjes met fl studio zitten proberen. Tutorials zitten kijken en idd ook nadoen.

Ik ben ook niet van plan hals over kop vanalles wat je misschien wel nodig zo hebben aan te schaffen. Daarom ben ik goed aan het rondkijken en ook advies vragen zoals hier.

Als ik fl studio aanschaf, welke versie kan ik dan het beste nemen? Ik zag ook dat er cubase bij de hierboven genoemde set bij zat. Kan je die oo eventueel later upgrade en bij fl studio??

Hebben jullie verder nog wat tips voor mij??

Comment

Djsergio, ik heb net ff je nummers zitten luisteren en ik moet zeggen, dat klinkt erg goed.

Comment

Ik zou dan altijd de nieuwste versie nemen, maar dat is mijn mening. Het is belangrijk, dat je een programma kiest die jij prettig vind. Fruityloops vind ik zelf erg onduidelijk. Al die kleine popup venstertjes, zodra je track langer word (filters e.d. bedoel ik dan). Ik werd er op gegeven moment helemaal gek van, omdat ik alles niet meer zo makkelijk terug kon vinden, als ik even iets wilde aanpassen. Ook vond ik het geluidskwaliteit van Fruity enorm tegenvallen, maar volgens horen is dat in de loop der tijd flink verbeterd. Ik vind Ableton veel gebruiksvriendelijker.. Duidelijk en geluidskwaliteit is top. Gebruik er maar een paar VST's extra bij en verder mix ik af met de filters die in Ableton zelf zitten.
                  Je kan ook eerst een aantal demo versie's van elke programma downloaden en kijken welke het beste bij je past. En daarna kiezen welke je uiteindelijk wilt gaan kopen.

Wat ikzelf altijd als tip geef aan beginnende producers: Zoek een bestaande track van een bekende artiest uit, die JIJ echt helemaal te gek vind. Ga deze helemaal grijs luisteren en luister goed wat er gebeurt in die track. Ga dit een beetje proberen na te doen.. Dan bedoel ik niet dat je de track zelf moet gaan nabouwen, maar probeer de technieken onder de knie te krijgen. Ook is het belangrijk dat je de volume en frequentie van elk gebruikte sample/synth leert te herkennen en begrijpen. Je track kan dan zo enorm goed zijn in opbouw, maar als je afmix totaal niet klopt, zullen ze hem nooit releasen.

Comment

Originally posted by Mr. Mike View Post
                    Djsergio, ik heb net ff je nummers zitten luisteren en ik moet zeggen, dat klinkt erg goed.
                    Thnxs :)

Comment

Ik zie net dat bij dat produceer setje wat ik eerder in dit topic heb vernoemd, staat dat het geschikt is voor mac osx en windows xp, is het ook mogelijk met vista en windows 7?? Is dit dan ook een verouderde set??

Comment

De KeyRig 49 werkt ook prima op Vista en 7, zijn apart drivers voor te downloaden.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                          De KeyRig 49 werkt ook prima op Vista en 7, zijn apart drivers voor te downloaden.
                          Oke, bedankt. ;)

Ik zit nog wel erg te twijfelen welke versie ik van FL studio zal aanschaffen. Ik zie bij veel youtube filmpjes dat de duurste 2 pakketten gebruikt worden. Alleen vind ik dit nogal duur om mee te starten. Kan je bv. de versie van 50 of 100 euro kopen en dan later upgrade naar een duurdere versie of moet je dan het programma helemaal opnieuw aanschaffen??

Bij dat produceer setje, zitten daar nou 2 programma's bij of lees ik dat verkeerd??

Comment

Bij de Lexicon Alpha krijg je een Cubase LE versie meegeleverd. En je kunt dan eventueel een Upgrade pakket aanschaffen, naar Cubase Artist 6.5.

Bij de KeyRig krijg je Ableton Live Lite. Upgrade naar Live Suite is een behoorlijk stuk duurder, maar wel mogelijk.

Comment

Originally posted by Rick View Post
                              Bij de Lexicon Alpha krijg je een Cubase LE versie meegeleverd. En je kunt dan eventueel een Upgrade pakket aanschaffen, naar Cubase Artist 6.5.

Bij de KeyRig krijg je Ableton Live Lite. Upgrade naar Live Suite is een behoorlijk stuk duurder, maar wel mogelijk.
                              Dus het zijn 2 pakketten voor dezelfde prijs waar je uit kan kiezen?

Comment

De LE/Lite versies krijg je er sowieso bij en kun je altijd eens uitproberen.

De upgrades verschillen wel in prijs. De Cubase upgrade is wel goedkoper, dan kun je upgraden naar de Cubase Artist 6.5 versie.

Maar nogmaals, kijk eerst eens met de LE/Lite versies wat voor jou het makkelijkst werkt en baseer daar je keuze straks op. :) Begin eerst eens met het experimenteren van de gratis proefversies, dan kun je later altijd nog upgraden, of misschien voor een ander softwarepakket gaan.

Comment

Working...
                                X