Dus als ik en het midi keyboard wil en de audio interface ben je dus 2x 137 euro kwijt???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Studio
Collapse
X
-
Hoe kom je aan 2x 137 euro?
Je koopt 1x de set.
In die set krijg je de Alpha interface en het Keyrig keyboard, als aparte producten.
Bij de Alpha wordt standaard Cubase LE software meegeleverd, gratis, zit in de doos van het product.
Bij de Keyrig wordt Ableton Live Lite software meegeleverd, gratis, zit in de doos van het product
Comment
-
Ik heb ook nog een ander produceersetje gevonden: http://www.bax-shop.nl/studio-produc...s.html#reviews
Ik zit nu tussen deze set te twijfelen en deze die ik al eerder genoemd heb: http://www.bax-shop.nl/studio-produc...l#!prettyPhoto
Deze eerste bevat alleen een keyboard met avid pro tools. Is dit programma dan ook uitgebreider dan de andere twee die bij de 2de genoemde set zitten? (de bijgeleverde versie)
Zijn alle programma's die bij de sets zitten up te grade naar een duurdere versie?
Bij de 2de genoemde set zit ook een audio interface, is deze in het begin echt nodig of kan dit beter later los aangeschaft worden??
Zijn er verder belangrijke verschillen waar ik rekening mee moet houden??
Alvast bedankt!!
Comment
-
Ik werk in mijn studio met Ableton Live en de Akai MPK Mini. Werkt erg goed voor mij. Ik heb geen speciale audio interface. Over geluidskwaliteit zou ik me niet zo'n zorgen maken als ik jou was, concentreer je eerst maar eens flink op het creatieve gedeelte (Wat uiteraard het belangrijkste gedeelte is, vergeet dat niet! Zonder creativiteit kom je nergens!), en het zorgen dat je alle ins en outs van je DAW kent, zodat je niet word belemmert in je creativiteit doordat je niet weet hoe je iets voor elkaar moet krijgen.
Voor het kiezen tussen DAW's zou ik eens een kijkje nemen op dit artikel.
Voor je problemen met de beats heb ik in ieder geval een goede tip: Pak twee samples en laat die het zelfde ritme spelen. Een dikke kickdrum met veel bass, en een met veel attack en midden en hoge fequenties. Over de eerste gooi je een lowpass-filter en over de tweede een highpass-filter. Bij de eerste filter je alle hoge, en bijna alle midden-frequenties eruit, op zo'n manier dat je veel bass overhoud. Bij de tweede filter je zoveel mogenlijk bass eruit, maar wel dat je nog een lekkere harde attack hebt. Als je nu de twee samples samen laat spelen, heb je een hele dikke harde kickdrum! Dit werkt erg goed voor mijn beats. De kickdrum is namelijk een van de belangrijkste elementen van de beats.
Comment
-
thadj, bedankt voor je reactie. Voorlopig wil ik ook geen overbodige spullen kopen. Dit is alleen mar zonde van het geld en ik investeer liever in meteen goede spullen dan in rommel dat je weer moet vervangen na een korte periode.
Ableton heb ik zelf nog niet mee gewerkt. Hier zal ik zodra ik tijd heb een demo van downloaden. Ik wil wel een goede keuze maken voordat ik wat koop. Keyboardje ziet er ook goed uit. Veel opties zo te zien voor een leuke prijs. Dit ga ik zeker meenemen in mijn beslissing.
Creativiteit is zeker bij mij aanwezig. Maar ik wil te snel resultaat eigenlijk XD Vaak als ik aan het kijken op youtube en ik maak van die tutorials na, kan ik dingen niet vinden :s
Die site heeft me ook weer wat dingen wijzer gemaakt.
Voorlopig ga ik nog wat demo's downloaden om me meer te verdiepen in de verschillende programma's en uit eindelijk met een smile mijn aankopen te kunnen doen en mee gaan werken. Zo wil ik nog ableton, pro tools en cubase uitproberen.
Tijd is het enige wat ik nog nodig heb om weer verder te komen.
Comment
Comment