Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio !

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio !

Hallo,

Ik ben Bart Freriks (DJ Rivaldi) 17 jaar oud en wil een studio bouwen.
    Zelf heb ik al apparatuur om mee te draaien maar nog niet echt studio apparatuur, wat raden jullie mij aan en is ook niet zo duur?

Ik heb al:

-Boxen
    -Versterker
    -Mengpaneel
    -Draaitafel

Ik wil graag de Hercules RMX is dit een aanrader?

Mvg,

Ik wil graag de Hercules RMX is dit een aanrader?
    En wat wil je daar precies mee gaan doen?

Bedenk je wel, een producer maakt zijn eigen tracks door verschillende losse geluiden te combineren en af te wisselen. Het is dus een hele andere tak van sport dan DJ'en.

Ik zou zeggen, download eens een trial-versie van een DAW (Digital Audio Workstation, oftewel een programma als FruityLoops) en ga er eens mee aan de slag.

Optioneel kun je ook trial-versies downloaden van andere software, zoals Pro Tools, Cubase, Logic, noem het maar op.

"Maar producers gebruiken toch veel meer apparatuur enzo?"

Dat klopt. Maar dan moet je meer denken aan apparatuur om het gebruiksgemak te vergroten. In veel gevallen starten beginners met een MIDI-keyboard, een audio-interface en een stel leuke studiomonitoren of een hoofdtelefoon. Dan heb je in ieder geval de basis al klaar.

Dit kun je eventueel uitbreiden met één of meerdere microfoons, zodat je zelf vocals kunt opnemen, extra software plugins, noem het maar op.

Comment

Ja die Hercules is voor eventueel het producen/mixen. En ik zal is gaan kijken!

Comment

Maar een Hercules RMX is gemaakt om live te draaien, niet om te producen.

Om te producen heb je meer aan een leuk stuk software met een MIDI-keyboard, zodat je makkelijk klanken en akkoorden kunt inspelen.

Comment

Oke, het is ook zo dat ik het wil gaan gebruiken om te draaien, maar ook voor in de studio.

Comment

Ik zou dan kiezen voor Ableton Live: Een makkelijke en gebruiksvriendelijke DAW. Het is bruikbaar voor zowel produceren als om te gebruiken als DJ-software. Als je nog meer hulp nodig hebt met kiezen is hier nog een goed stuk over verschillende DAW's.

Comment

Working...
            X