Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toetsen laten registreren in de Piano Roll van FL Studio 10!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Toetsen laten registreren in de Piano Roll van FL Studio 10!

Hey!

Ik heb net een M Audio Key Rig 49 keyboard binnen gekregen.
    Mijn raag was als ik een toets in drukt registreert hij hem niet in FL Studio, op de Piano Roll. Ik moet dan nog alles aanklikken met de muis. Hoe kan ik dit veranderen als dit mogelijk is?

gr. jeff

Er is in de interface 1 bepaald knopje die dat mogelijk maakt.

Even denken hoe ik dit uit ga leggen zonder een plaatje.

Je hebt helemaal bovenin als het goed is 2 grijze balken lopen met allerlei functies. Waaronder de knoppen voor play,pause,record. Etc etc etc. Daarnaast is dan de BPM teller als ik het goed heb. En daarnaast bevind zich een balkje met 10 knopjes die je kan aanvinken ja of nee.

Oké, dat balkje met die 10 knopjes moet je hebben. 1 daarvan heet: 'Step editing mode' <-- voet symbooltje. Vink die aan, en toets is wat in... Het nadeel (en daar ben ik zelf ook nog niet achter...) is dat ie alles aan elkaar vast plakt (dus achter elkaar zet) en je dus handmatig nog wat moet bijstellen met de muis.

Succes!

Comment

In de instellingen bij midi moet je geloof ik ook wat doen, en dan kan het zonder de step editing mode. Eerst midi erin, daarna fl opstarten. Daarna kun je op de record knop drukken en wat spelen. Dan 'noteert' fl het precies zoals jij het speelt.

Je kunt ook eens een pb sturen naar martijntje27. Die heeft me toen de tijd ook eens geholpen :)

Comment

Working...
      X