Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf andere speakers of een sub erbij?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Aanschaf andere speakers of een sub erbij?

Allen,

Sinds kort ben ik verhuisd naar een groter huis en is de zolder gebombardeerd als mijn domein. Nou had ik in mijn vorige woning een kleine kamer en daar had ik de Behringer 1030a draaien. Ik moet eerlijk bekennen ondanks de slechte naam die behringer heeft spelen de speakers als een dijk.

Dat doen ze nog steeds wel maar het probleem in de nieuwe ruimte is dat ik ineens veel laag mis. Logisch want de ruimte is tig keer zo groot. Nu twijfel ik wat wijsheid is, of zwaardere speakers aanschaffen met een grotere inch woofer waardoor er meer laag aanwezig zal zijn of bij mijn huidige speakers een subwoofer aanschaffen.

Graag hoor ik jullie mening.

Groet.

De behringer truth serie is inderdaad zo slecht nog niet.
    Als het probleem hem enkel in het laag zit zou ik opteren om een sub bij te kopen.
    Monitors met een grotere woofer zou ik niet doen omdat je dan meer laag gaat halen uit je "topjes" en ze hiervoor eigenlijk niet gemaakt zijn.
    Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar een mooie aanvulling zou bijvoorbeeld de Samson resolv 120a kunnen zijn.

Comment

Dank voor je antwoord!

De truth serie is allerminst slecht inderdaad, zeker gezien de prijs. Het zit hem inderdaad met name in het laag wat ik mis. Het grappige is dat ik ook de samson resolve 120a had gezien als een leuke aanvulling. Zijn hier nog ervaringen mee?

Comment

Het best is om er een losse bas speaker bij kopen, volgens mij heeft Behringer een bijpassendce sub voor die set al weet ik zo niet welke dat is. Het hoog heeft vaak geen problemen met een wat grotere ruimte, maar het laag wil wel eens wegzakken als je groter gaat. Dus hoef je alleen het laag maar aan te vullen.

Daarbuiten geeft een losse bas er bij jou de mogelijkheid om te experimenteren met de plaats waar hij moet staan zodat je de mooiste bas bereikt voor die ruimte. (mooi in geluid, dus niet mooi als veel) Met een zwaardere set te kopen kan je dat weer minder omdat je dus geen losse bas hebt.

Met andere woorden, buiten dat een losse bas er bij voor jou goedkoper is, is het geluids technisch gezien ook nog eens de meest ideale oplossing.

Over de slechte naam van Behringer gesproken, meestal komt dat van mensen die er vrezelijk negatief over praten maar het merk zelf niet hebben of door een groep die je vaak op forums ziet rondhangen en konstant appels met peren vergelijken.

Ik heb net als noodgreep voor het geluid bij videobewerking een setje Behringer MS-16 monitoren gekocht. En ze klinken helemaal niet zo gek. Natuurlijk mijn B&W hifi speakers op nog zo'n ouderwetse degelijke Akai AM-2450 hifi versterker klinken veel mooier, voller vooral. Maar de Behringer kosten iets van 60 euro per set en de B&W kosten toen 600 gulden per stuk. Dat zal nu 20 jaar later beslist 600 euro per stuk zijn. Hoe krom wil je de vergelijking hebben? Veel mensen snappen zulks niet en vinden dan vervolgens Beringer slecht. Je kan de acceleratie van een Opel Astra gezinsauto ook niet vergelijken met die van de paar honderd keer duurdere Ferrari F50 racewagen met kenteken....

Comment

Working...
        X