Announcement

Collapse
No announcement yet.

fluittoon alleen op desktop bij gebruik MIDI-controller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• fluittoon alleen op desktop bij gebruik MIDI-controller

Als ik mn MIDI-controller aanzet om een mix te maken, valt mij op dat het geluid van de speakers (aangesloten op mn desktop) een hoge fluittoon/pieptoon geven. Vanaf mn midi ga ik naarv de blauwe plugin op de desktop en de groene plugout van de desktop gaat naar de speakers. Het is dus gescheiden van elkaar. Stopcontact is NIET geaard. Het vreemde is dat ik dit geluid niet heb als ik via de laptop dezelfde setup gebruik. Ook die is niet geaard, zelfde stopcontact en het geluid gaat nog steeds naar de blauwe plugin op de desktop. Dan heb ik geen hoge fluitttoon. Naar mijn idee is het dus geen aardingsprobleem, want dan zou ik het moeten hebben als ik de controller aansluit op de laptop. Enige verschil is de USB-aansluitng; setip 1 is die tussen midi en desktop, setup 2 is tussen midi en laptop. Maar ook dat zou geen oorzaak moeten kunnen zijn van een fluittoon lijkt me.

Tips zijn welkom!

Om welke MIDI-Controller gaat het?

Comment

Hoe zit het met je geluidskaart? Is deze oud/nieuw/slecht/goed?

Comment

Reloop dj2 met ingebouwde geluidskaart

Comment

(n)iemand?

Comment

Heb eea uitgeprobeerd, maar heb nu een veel groter probleem!

Ik heb ineens ca. 0,5 seconden verschil tussen het geluid van de headphone en de Desktop. Er is niks aan mn setup gewijzigd. Speakers zijn ca. 0,5 seconden langzamer dan de headphone. Dit was voorheen dus niet zo.

HELP?!

Comment

ligt aan latency. de fluittoon komt door windows. als jouw desktop switcht naar een andere geluidskaart, krijgen de speakers van je desktop geen signaal meer, en dat 'geen signaal' is in dit geval een fluittoon.

Comment

Originally posted by DJ eMPiii View Post
                ligt aan latency. de fluittoon komt door windows. als jouw desktop switcht naar een andere geluidskaart, krijgen de speakers van je desktop geen signaal meer, en dat 'geen signaal' is in dit geval een fluittoon.
                Ik hoor de fluittoon ook op mn opnames en op mn headpdhone die op de Relloop is aangesloten. Maar kan ik op enige wijze het verschil tussen mn speakers en headphone oplossen? Zo waaaazig, had het eerst niet, niets aan de setup veranderd en out of the blue.... *baal*

Comment

de-installeer en dan moet je ff up-to-date drivers erop zetten.

Comment

Heb de recentste update voor de audio-driver op de pc en Asio al gedaan. Enige wat ik nog niet gedaan heb is de nieuwste firmware voor de RDJ2. Ben daar wat huiverig voor overigens, want op de laptop gaat alles wel goed, dan gaat de output namelijk naar een standalone receiver.

En hoe kom ik trouwens achter de huidige reeds geinstaleerde firmware van de RDJ2?

Comment

Working...
                    X