Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wat voor een soort software

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wat voor een soort software

Hallo,

Ik ben bezig om te gaan experimenteren met live opnames en dergelijke.
    Nu hoeft het niet meteen super professioneel, maar ik wil wel een beetje kwaliteit. Vooral om die reden was ik zeer verheugd toen ik een Alessis ADAT recorder HD24 tegenkwam voor een schappelijke prijs.
    Maar nu is mijn vraag, wat voor een soort software heb ik nodig om het geluid na te bewerken en hoe zit het met ethernet? Heb je daar een aparte dongel voor nodig??

André

cubase vst32 is de beste software hiervoor wat betreft internet lijkt me dat niets uit te maken voot thuis gewoon de kabel op lokatie kun je een dongel gebruiken

Comment

Bedankt voor het antwoord.
      Maar met de vraag hoe het it met ethernet bedoel de ethernet aansluiting op het apparaat. Hoe zit het daarmee met aansluiten op je computer?
      André

Comment

Ook staat die software niet in de webshop, en het zou wel makkelijk zijn dat ik aan de software kan komen (legaal)

André

Comment

Originally posted by drek View Post
          Bedankt voor het antwoord.
          Maar met de vraag hoe het it met ethernet bedoel de ethernet aansluiting op het apparaat. Hoe zit het daarmee met aansluiten op je computer?
          André
          Die is te gebruiken als gewone netwerkaansluiting.
          Op de HD24 kun je simpel een IP adres en andere netwerkgegevens invullen, volgens mij kun je hem ook DHCP laten accepteren (maarja, welk adres krijgt ie dan...)
          Vervolgens is de HD24 via ftp te benaderen, zie handleiding.

Wat betreft software: alles wat met meerdere sporen om kan gaan. Audacity (erg beperkt maar gratis, helaas niet 'live' effecten gebruiken), Adobe Audition (vind ik er prettig) maar er zijn nog vele andere te vinden.

Comment

Oke, bedankt voor de antwoorden.

Comment

Ik heb alles in de HD ingestelt, maar ik krijg geen verbinding.
              In de handleiding staat alleen beschreven hoe het moet voor windows 95/98/me.
              Kan iemand mij vertellen hoe het moet voor Vista??

en hoe kan je de hd's uitlezen zonder dat de HD24 er zelf naast staat, hoe koppel je dus de harde schijven aan je computer??

André
              Last edited by drek; Friday-22-06-2012, 21:20.

Comment

Volgens mij heeft dat ding ReiserFS of ext3 als filesystem. Kun je met een Linux misschien iets mee, met Windows niet. Enige echte manier is via FTP.

Wanneer de netwerksettings in de HD24 goed zijn ingesteld (en dat kan verschillen per thuisnetwerk) kun je met een FTP programma er makkelijk bij. Even Google'n voor honderden gratis mogelijkheden.
                Je kan ook in je browser naar ftp://*ipadres_HD24* gaan, waarschijnlijk werkt dat ook.

Comment

Filezilla is een gratis, razendsnel FTP programma met een intuďtieve werking.

Comment

Bedankt voor de antwoorden.

Comment

Working...
                    X