Announcement

Collapse
No announcement yet.

Externe geluidskaart

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Externe geluidskaart

Hallo allemaal.
    Ik denk erover (voor de bescherming van de geluidsinstallatie) een Behringer UCA 202 USB geluidskaart aan te schaffen. Ik vind alleen nergens terug of die kaart ook met Vista werkt. Weet iemand daar het antwoord op? En ik heb al begrepen dat de geluidskaart op de PC dan moet worden uitgeschakeld....Jullie voelen hem al.....hoe doe ik dat?:?:
    Ik gebruik een oud (maar goed) LEM-mengpaneel, maakt dat iets uit?

Bedankt en met groet.
    Fran

Dat Behringer kastje kan echt niet zien of jij nu een gloednieuwe Pioneer mixer gebruikt of een wat oudere LEM. Line-ingang blijft een line-ingang. ;)
    Hoe je de onboard kaart op een Vista machine uitschakelt weet ik verder niet.. ik verwacht ook niet dat ik ooit zelf Vista ga nemen, maar lekker ga wachten op Windows 7. ;)

Comment

Daar kan ik je alleen maar gelijk in geven.............;)

Comment

Originally posted by Fran Dewaide View Post
        Hallo allemaal.
        Ik denk erover (voor de bescherming van de geluidsinstallatie) een Behringer UCA 202 USB geluidskaart aan te schaffen. Ik vind alleen nergens terug of die kaart ook met Vista werkt. Weet iemand daar het antwoord op? En ik heb al begrepen dat de geluidskaart op de PC dan moet worden uitgeschakeld....Jullie voelen hem al.....hoe doe ik dat?:?:
        Ik gebruik een oud (maar goed) LEM-mengpaneel, maakt dat iets uit?

Bedankt en met groet.
        Fran
        Of het apparaat werkt onder vista... geen idee. Maar indien het werkt (ofwel er zijn drivers voor vista...) kun je zelf kiezen in vista (of xp) welke ingang van welke kaart je als standaard wilt gebruiken. Ik heb in m'n huidige pc 3 geluidskaarten zitten en gebruik vista, dat gaat zonder enkel probleem.(helaas vista ja, maar wel nodig voor m'n werk, moet als systeembeheerder toch ervaring ermee opdoen, tis wel echt een pauper OS, windows 7 is beter, gelukkig zeer binnenkort RC1 :D)

Comment

Ik heb daar toevallig een review over geschreven gisteren. Zoals ik daar ook in heb gezet is de compabiliteit bij veel pc's een probleem, zelfs bij XP, dus ik betwijfel het ten zeerste of het dan wel in Vista werkt, welke gereleased is na de bouw van dit beestje.

In die review staat ook dat ik ten zeerste aan zou raden om een paar eurootjes meer uit te geven en voor een built-in Maya kaartje te gaan van ESI, die wél Vista-compatibel is.

Bovendien valt je interne geluidskaart compleet uit te schakelen door naar System te gaan binnen je configuratiescherm. Knopje met Devices opzoeken en daarna naar de naam van je geluidskaart. Aanklikken en op Disable drukken.

Door met Services te spelen is dit bij sommigen ook mogelijk maar zeker niet aan te raden om te doen als je niet weet waar je mee bezig bent ;)
          Last edited by Patrick Godschalk; Friday-24-04-2009, 09:08.

Comment

[edit]
            Originally posted by Fran Dewaide View Post
            Hallo allemaal.
            En ik heb al begrepen dat de geluidskaart op de PC dan moet worden uitgeschakeld....Jullie voelen hem al.....hoe doe ik dat?:?:
            [/edit]

Een beter idee is de instellingen van de programma's die je gebruikt aan te passen, zodat je ook echt alleen het geluid van je muziek-programma door stuurt naar je geluidskaart (en bijvoorbeeld niet de windows-geluidjes, ookal kan je die uitzetten, of geluidjes die bij pop-ups/banners horen, enz enz)
            Last edited by NBeat; Friday-24-04-2009, 13:51.

Comment

Dan nog is m'n advies om de oude geluidskaart eruit te slopen en bovenstaande Maya erin te knallen. Paar eurootjes meer maar scheelt een heleboel werk en je bent ervan verzekerd dat het werkt. Bovendien is de geluidskwaliteit beter.

Comment

Er moest inderdaad nog een quote boven, bij deze!

Comment

Allemaal bedankt voor jullie reactie`s. Maar voordat ik jullie reactie`s had gelezen heb ik de Behringer al gekocht. Hij werkt met Vista en de interne geluidskaart wordt vanzelf uitgeschakeld. Ik moet zeggen dat het kastje mij niet teleurstelt. ;)

Groet, Fran.

Comment

Working...
                  X