Announcement

Collapse
No announcement yet.

geen contact met HD24

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• geen contact met HD24

hallo,

Sinds kort heb ik een HD24 van Alesis.
    Deze werkt zover ik weet gewoon naar behoren (het opnemen lukt ook gewoon)
    Maar nu lukt het mij niet om via ethernet de file'tjes van hem af te halen.
    Ik stel een IP-adres in wat vrij is (opgezocht door naar mijn modem te surfen),
    ik stel een Gateway in (op de zelfde manier aangekomen),
    Subnet mask laat ik staan op welke deze staat.
    Ik zeg daarna enable FTP.

Alleen als ik nu naar dit ip-adres toe surf via mijn browser en dan krijg ik een melding dat hij geen contact kan maken (internet explorer, google chrome en firefox)

Weet iemand wat ik hieraan kan doen of wat het probleem is??

mvg,
    André

Volgens mij moet je http:// vervangen door ftp:// en dan het ip- adres in je browser... Dus:

Ftp://192.168.0.1 ( maar dan uiteraard met het ip adres van je hd24)

Comment

helaas werkt dat niet. In iedergeval bedankt voor de moeite.
      Weet iemand anders hoe het kan??

Comment

Check eerst eens of je netwerkinstellingen wel kloppen.

Op je PC start je een CMD prompt (start -> uitvoeren -> cmd op WinXP/Vista, start -> zoeken naar command op Win7). Type daar 'ipconfig /all' en druk enter.

Je krijgt nu het IP adres van je computer, bijvoorbeeld 192.168.1.2, net als het subnetmask (bij thuisnetwerken doorgaans 255.255.255.0) en je gateway (= je router). Gateway is overigens netwerktechnisch gezien niet noodzakelijk om in te vullen op de HD24, maar het kan geen kwaad.

Stel: gateway = router heeft IP adres 192.168.1.1
        Je zult de HD24 nu moeten instellen op een vrij IP adres in de 192.168.1.0/24 range. Dat betekend dat het laatste cijfer alles tussen 1 en 254 kan zijn, mits het niet in gebruik is. Dat kun je inderdaad checken in je router. Denk er wel even aan dat de DHCP server in je router de IP adressen van de clients kan veranderen. Zit er op 192.168.1.2 tot 192.168.1.12 al een apparaat, vul dan vooral lekker iets van 192.168.1.222 in.
        Subnetmask zal in bijna alle gevallen van thuisnetwerken 255.255.255.0 zijn, tenzij je dit zelf heb veranderd.

Nu moet je de HD24 kunnen bereiken via het FTP protocol. Dat kan IE te gebruiken en naar ftp://192.168.1.222 te gaan (mits dat het adres van je HD24 is natuurlijk). Als het goed is wordt verkenner dan geopend met de mogelijkheden om FTP te gebruiken. Je kan het FTP adres overigens ook rechtstreeks in de adresbalk van verkenner typen.
        De FTP modus van verkenner is - in ieder geval bij WinXP - redelijk buggy. Dat gaat lang duren en ergernissen geven. Het is verstandiger om een FTP client te gebruiken, daarvan zijn er tientallen. WS FTP95 LE vind ik zelf fijn (even goed zoeken naar een oudere versie bedoeld voor (educatief) thuisgebruik).

Comment

Het werkt!
          Hartstikke bedankt!!

(ik voel me nu ongeveer een kind in een snoepwinkel, omdat ik hier best lang mee bezig ben geweest)

Comment

Working...
          X