Announcement

Collapse
No announcement yet.

Produceer software om mee te beginnen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

ik heb altijd gehaat dat kamperenxD

Comment

Back on topic dan maar weer.

Comment

Kan je ergens''geluiden'' downloaden, zoals hihats, claps?

Comment

Gebruik de zoekfunctie van het forum eens, en zoek dan op VST's.
          Zoek ook via google eens op VST's.
          Hier kun je veel informatie vinden over "geluiden" die je nodig hebt bij het produceren.

Comment

Hallo!

Om even antwoord op je vraag te geven. Het kan namelijk op meerdere manieren, wat ik zelf vroeger altijd deed toen ik nog met Fruity Loops werkte was: een beat maken in Fruity Loops, deze savede ik dan als een WAV-file (beste kwaliteit Audio) en opende ik vervolgens in Ableton. De plaat die ik over die beat wilde hebben opende ik ook in Ableton en plakte ik er heel simpel gewoon overheen. Echter is dat niet echt een goede manier aangezien je niet rechtstreeks aanpassingen in de beat kan maken.

Toen ik ben overgestapt op Logic Pro was dit veel makkelijker. Je pakt bijvoorbeeld een acapella (enkel de vocal, zonder beat) van een plaat en gaat daar een beat bij maken, dat is dus precies andersom wat ik eerst met Fruity Loops deed.

Als ik jou was zou ik toch je familie zover krijgen om naar de opendag te komen. Daar hebben we dus veel workshops op dit gebied! En inderdaad komen Valerio, Vato Gonzalez en Quintin (Goudenkooi) langs dus dan kan je eens vragen hoe deze boys dat doen!

Samples kan je bij ons in de webshop kopen, wij verkopen namelijk CD's vol met samples van hi-hats, claps, kick en noem het allemaal maar op :)

Comment

Ik wil zo graag naar die opendag, maar dat lukt gewoon niet... we zijn dan kamperen(als het weer meewerkt) mischien kan ik een trein kaartje kopen en vanuit den bosch naar goes ofzo komen.

Comment

Bax-shop is op loopafstand (10 minuutjes ofzo) van het station Goes af, dus dat zou moeten lukken. ;)

Maar nu echt weer terug naar de softwarevraag.

Comment

tjaaa, die is denk ik al beantwoord

hopen dat me tante hier mee eens is(de trein)

Comment

Er is zoveel DAW ( Digtal Audio Workstation ) software te krijgen.
                    Programma's zoals Cubase en Logic pro is misschien een stap te groot.
                    Nadeel van Cubase, Logic, Sonar ed is daeelal weinigt het basis pakket erg ingewikkeld kan zijn, je er v extra vsti's ( instrumenten ) bij krijgt.

Reason is daarintegen een pakket waar alles inzit om een goede productie te kunnen maken. Een aantal zeer goed klinkende synths, goede sampler en drumcomputers. Ook alle effcten die je nodig hebt zoals compressie, reverbs, delay, eq zitten in het programma. De interface van Reason zit er goed uit, en de software is gemakkelijk te bedienen. En je kunt ook met Reason erg de diepte in gaan.

Okay, vele zeggen en dat lees je ook op andere fora dat het misschien de meest professionele software is, MAAR gaat eerst eens lekker muziek maken, beats maken en ga daarna eens kijken hoe pro je hebt wilt hebben.

En het nadeel dat vele ondervinden dat Reason geen audio kan opnemen behoort sinds vandaag ook tot de verleden tijd! Vandaag kondige Propellerhead Record aan, dit is software waarmee je met Reason net als iedere andere DAW audio kunt opnemen en editten.

Comment

Lees dit toevallig even want heb er ook wel wat interesse voor en had vroeger een programma van Acoustica wat nu een heel end verbeterd is...

Weet niet of dit wat is Acoustica Beatcraft.

Groeten,
                      DeeFcon

Comment

Persoonlijk raadt ik Ableton aan, waarom erg makkelijk en overzichtelijk, op meerdere manieren te gebruiken, makkelijk uit te breiden plus je kunt eerst de Demo downloaden en of eventueel de Lite versie eerst kopen en daarna verder upgraden mocht je meer willen.

Comment

Working...
                        X