Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio monitor of pc speakers?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio monitor of pc speakers?

Hey,

Ik heb nieuwe boxen voor mijn laptop nodig. Ik ben geen producer maar ik hou wel van muziek. ik heb maximaal 200 euro te besteden. Is het het beste om een pc speakersetje te kopen zoals de logitech z623 of 2 studio monitors zoals de reloop adm-5 of behringer ms40?

Wat is jullie advies?

mijn broer heeft zo'n lgoitec z623, en ik moet eerlijk zijn, voor gewoon in een kamer is dat écht te veel bass. Je kan dit wel regelen, maar die sub is voor een doodgewone slaapkamer te veel. Bij ons op school hadden ze gelijkaardige speakers, en voor een klaslokaal was dit nog te doen.
    Ik denk dat je met jouw budget beter kan uitkijken naar studiomonitoren.

Comment

Studiomonitoren klinken neutraal, en daarom zijn ze geschikt voor het producen. Jij luistert graag muziek en jij wilt dus dat je muziek goed klinkt. Als jij voor een goede HiFi set gaat, dus niet voor studiomonitoren, zullen sommige tonen niet meer helemaal neutraal klinken. Echter, het hele plaatje muziek klinkt wel mooier (met een premium HiFi setje). Wat je ook kunt doen is een goede stereoinstallatie kopen, met genoeg aansluitingen om al je mediaspelers te kopen.

Comment

Is de bass van bijvoorbeeld een adm-5 of alesis M1 active 520 wel goed genoeg voor als je veel naar hardstyle en dubstep luistert?

Comment

Als je bass wilt, zul je een aparte subwoofer er bij moeten nemen. Een normale studiomonitor of speaker zal nooit fatsoenlijk de bass kunnen versterken zoals een subwoofer dat doet.

Een 2.1 systeem voor 200 euro gaat echter lastig worden als je een beetje uit de budget-serie uit wilt stappen. Dan kom je vanzelf een beetje in de multimedia-klasse uit, maar dat is ook niet geweldig. ;)

Wat je natuurlijk wel zou kunnen doen, is nu voor twee leuke actieve studiomonitoren gaan, die je later uitbreidt met een extra subwoofer. Maar het is maar de vraag of je dat wilt.

Comment

als dat lukt voor onder de 200 euro;) welke studiomonitoren + subwoofer zou je mij dan aanraden?

Comment

Dat is het een beetje, 2.1 multimediasystemen verkopen we niet omdat die niet geschikt zijn voor producing werkzaamheden.

Comment

dus met dit budget raad je me niet aan om studiomonitoren te kopen als het gewoon is om muziek te luisteren en niet te produceren? Heeft nog iemand ervaring met de Soundsticks iii en de z623?

Comment

Natuurlijk zijn studiomonitoren wel geschikt om gewoon muziek te luisteren, maar als je echt op zoek bent naar iets dat een volle bass produceert, zal een studiomonitor dat niet geven. Dan moet je echt een losse studiosubwoofer nemen en daar betaal je aardig voor. ;) Dat past nu eenmaal niet in je budget.

Verder ben ik persoonlijk wel van de klank van monitoren gecharmeerd en heb zelf thuis ook een setje staan, maar dat is strikt persoonlijk. Anderen vinden juist het warme en (soms iets overdreven) volle geluid van een stereosetje wat prettiger.

Een studiomonitor klinkt nu eenmaal erg braaf, strak en neutraal. Dat komt omdat je je mix zo neutraal wilt terugluisteren om precies te kunnen horen hoe hij op normale speakers klinkt.

Comment

De soundsticks raad ik je aan voor hardstyle e.d. komt goede basweergave uit en genoeg mogelijkheden om aan te sluiten. familielid heeft deze en heeft speciaal kussen onder sub staan om het wat strakker te krijgen.

Comment

oke bedankt voor de reactie. bij mij gaat de keuze nu tussen deze Alesis Monitor One Active 520 actieve monitor (set van 2), Harman Kardon soundsticks iii en Logitech z623. Ze moeten wel redelijk hard kunnen.

Comment

Als je toch in dat segment zit, overweeg dan ook eens de M-Audio BX serie. Heb zelf de BX5A staan (voorloper van de BX D2 serie die we in de shop hebben staan) en dat zijn erg nette monitoren voor het geld. Kunnen ook wel aardig op hun staart getrapt worden. ;)

M-audio BX8 D2
                        Dankzij de 8 inch woofer komt er ook nog wel redelijk wat bass uit. Hij is er ook nog in een 5 inch variant (BX5 D2), die gaat ietsje minder hard en diep, maar daar zit dan ook het prijsverschil in. ;)

Comment

Misschien ook wel iet voor jou. Een surroundset. Ik heb al een aantal jaren een surroundset can philips. Dit vind ik zelf een hele mooie set. En het valt zelfs binnen je budget. (die van mij toen de tijd) Ze voldoen ook nog is aan je eisen.

Comment

De oplossing zit in een studio monitor die regelknoppen heeft. Zet je die in de middenstand dan klinkt het neutraal, maar wel zoals de muziekant het heeft bedoeld. Met de knoppen dan je eventueel de muziek naar eigen smaak " kleuren". Een extra bas speaker is mode, maar niet nodig of je moet een groot miljonairshuis hebben. (of liefhebber zijn van muziek die voor 99% uit bas bestaat)

Als hard belangrijk is, koop dan gewoon de goedkoopste versterker met de goedkoopste disco luidsprekers net als op de kermis. Het klinkt voor geen meter, van muziek is nauwelijks sprake, maar je hebt wel veel lawaai om de kop :-)

Wil je beiden, heel hard en toch zuiver..... dan kom je in setjes van bijvoorbeeld Martin Audio op QSC versterkers. Hebben ze bij Bax wel, maar dan moet er minstens een nul achter je budget.....
                            Last edited by JPSholland; Sunday-05-08-2012, 11:01.

Comment

Originally posted by Mr. Mike View Post
                              Misschien ook wel iet voor jou. Een surroundset. Ik heb al een aantal jaren een surroundset can philips. Dit vind ik zelf een hele mooie set. En het valt zelfs binnen je budget. (die van mij toen de tijd) Ze voldoen ook nog is aan je eisen.
                              Surround klinkt voor geen meter bij muziek, maar dat kan je toch mooi vinden natuurlijk. Surround is primair bedoeld voor film en het geluid van film is heel anders opgebouwd dan muziek. Zelfs met filmmuziek word daar rekening mee gehouden.

Comment

Working...
                              X