Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studiomonitors gezocht (max €400)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studiomonitors gezocht (max €400)

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje bezig met produceren, maar ik merk dat het lastig is om een goede afmix te krijgen met mijn pc speakers. Ik ben dus op zoek naar goede studiomonitors. Wat belangrijk is voor mij:

- Eerlijke weerspiegeling van het geluid, geen extra bass boost of hoge tonen boost
    - Moet een groot freq. bereik hebben, zodat ik ook het lage goed kan horen.
    - Ik produceer met name tech-house, electro house en big room/trance
    - Het setje mag max. €400 kosten, mag wel een kleine uitloop hebben maar geen €500.

Ik zag de volgende setjes al staan:
    Tannoy Reveal 601A
    Tannoy Reveal 501A
    Mackie MR5 MKII

Zijn dit evt. goede setjes en welke kunnen jullie mij nog meer aanraden?

Mvg,

Emiel.

Met jouw budget en muziekstijl zou ik toch eerder voor een 8 inch monitor gaan. Zeker als je ook nog wat laag wilt meepakken en niet beschikt over een aanvullend subje. Je geluid blijft dan nog wel eerlijk, maar de lage frequenties komen beter uit (en dat is wat anders dan 'meer bass' ;)).

Ik denk dan al richting de Yamaha HS80M met Mopads als setje. Heb je direct goede isolatie c.q. richtplateaus er bij.

Maar nogmaals, de klank van monitoren is ondanks dat ze allemaal neutraal zouden moeten klinken, heel anders en persoonlijk. Misschien is het een idee om eens doordeweeks te komen luisteren in de showroom. We hebben standaard diverse setjes staan. Ook als je van ver moet komen is het de moeite waard, met zo'n budget, als je dan zeker weet dat je iets in huis haalt waar je tevreden over bent. ;)

Comment

Ik heb 2 zo goed als nieuwe pioneer studio monitors te koop (SDJ-08) voor 500 euro (kosten nieuw 900 euro) maar ik heb geen idee wat de verzendkosten zullen zijn.

De Pioneer S-DJ08 is een actieve DJ en studio referentiemonitor. met een 8 inch woofer, een 1 inch tweeter en heeft een vermogen van 150 Watt. Ook heeft hij een controller voor mute, volume en EQ. Set van twee stuks.
      Last edited by Mol; Wednesday-08-08-2012, 17:34.

Comment

Bedankt voor de snelle reacties! Tweedehands doe ik liever niet aan dus helaas. Dat Yamaha setje is eigenlijk wat te duur voor mij dus kan je me iets aanraden wat iets goedkoper is? Is 8 inch overigens niet te groot voor de ruimte waar ik mij bevindt? Ik zit op zolder, met dus een schuine dak en een open ruimte. Als het mogelijk is om meerdere setjes in mijn prijsklasse te testen kom ik graag morgen of vrijdag even langs bij jullie in Goes.

Comment

Indien je wat setjes wilt luisteren naast elkaar in de showroom, doe je er verstandig aan om even contact op te nemen met de helpdesk. Dan wordt er even een momenttje ingepland en kan een van de showroomverkopers de tijd nemen om je te adviseren tijdens een uitgebreide luistersessie. ;)

Comment

Oke, ik heb gelijk even contact opgenomen met de helpdesk!

Comment

Working...
            X