Announcement

Collapse
No announcement yet.

Studio/PA mixer, vraag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Studio/PA mixer, vraag

Hey hoi,

Voor mij zou het eigenlijk wel handig zijn als ik een externe mixer op mijn kamer zou hebben. Op dit moment is het namelijk soms nogal gekloot kwa kabels wisselen om ergens geluid uit te laten komen haha. Maar ook ben ik sinds kort begonnen met producen en is het misschien mogelijk dat ik de mixer daar ook voor kan gebruiken?

Als iemand aanraders heeft, niet al te duur. Echt maximaal 90 euro, betwijfel het of ik hier ook studio mixer voor kan halen maar goed... Laat het weten! Want heb niet echt donders veel verstand van mixer. Weet ongeveer hoe ze werken maar iemand die er meer verstand van heeft kan me toch beter op weg helpen.

Om uit te leggen hoe het geluid bij mij op de kamer in mekaar zit.
    Output 1 (PC) -> Versterker -> Speakers
    Output 2 (DJ Controller) -> Versterker -> Speakers

Opzich werkt dit prima maar als ik mijn koptelefoon op mijn pc wil aansluiten moet ik helemaal onder me bureau achter de computer kruipen. En het is vrij irritant om dat nogal vaak te doen.

Ik wil er dus dit van maken:
    Output 1 (PC) -> Mixer -> Koptelefoon + Versterker -> Speakers
    Output 2 (DJ Controller) -> Mixer -> Koptelefoon + Versterker -> Speakers.

Gewoon zodat ik makkelijk en snel tussen koptelefoon en speakers kan wisselen. En misschien nog de controller gebruiken voor het producen, via midi neem ik aan... Maar dit is niet noodzakelijk. Het zou eventueel wel handig zijn als de mixer over meer dan 2 inputs beschikt. Gewoon zodat er meerdere geluidsuitgangen op kunnen worden aangesloten.

Iemand suggesties/uitleg?
    Alvast bedankt!
    Last edited by BrianK; Monday-13-08-2012, 19:22.

En waarom niet al eens proberen pc -> controller + koptelefoon -> versterker -> boxen ( ik ken niet veel van controllers, maar lijkt me de meeste logische oplossing) . Dat is waarschijnlijk geen oplossing voor het producen, maar voorlopig kan het je misschien een hernia besparen.

Comment

De XENYX 802 zal goed zijn, al zou de XENYX 502 ook al voldoen. De juiste kabels erbij en je zit binnen je budget.
      Mocht je hem liever in het grijs hebben, dan heb ik hier de linkjes: Eurorack 802, Eurorack 502
      Zijn precies hetzelfde, alleen dan grijs ;)

Mocht je nog meer willen, dan neem je de Eurorack 1002 of de XENYX 1002 natuurlijk ;)
      Last edited by DJ Lars; Monday-13-08-2012, 20:05.

Comment

@Mathias werkt helaas niet haha.

@DJ Lars, Tnhx. Ik zit trouwens naar deze 2 te kijken:

Behringer Eurorack UB1002FX
        Behringer XENYX 802

Wat is nou eigenlijk precies het verschil hier tussen? Voor zover ik het op het oog zie zijn ze redelijk hetzelfde. Thanks!

Comment

Bij de 1002FX heb je een linkje van de FX versie neer gezet, dan kan je dus externe effect apparaten gebruiken om een effect door je muziek te doen. Niet echt nodig voor je denk ik.
          Het verschil tussen de 1002 en de 802 is niet groot, wat ik zo kan zien is het een fader, phantom power, en control room uitgangen.

Comment

Ja idd, wss bestel ik eind deze week de UB802 + 2 kabels. Misschien 3, moet ff kijken. Infeit kan ik de kabel van mijn controller (reloop digital jockey 2 master edition) gewoon omdraaien. Alleen dan gebruik ik unbalanced outputs ipv balanced. zal ik dat doen of ook een nieuwe kabel hiervoor kopen zodat ik de balanced outputs kan blijven gebruiken?

Comment

Working...
            X