Ik heb een probleempje met een nieuw gebouwde pc. Het is een pc met een Sata aangestuurde/gesloten harde schijf.
Hij is speciaal gebouwd om videobeelden uit te sturen, mat Arkaos software. De geluidskaart is van topkwaliteit, evenals het moederbord.
(vraag me niet om specificaties, want een maat van mij regelt dat soort dingen en ik werk er alleen maar mee)
Nu is het probleem dat er een geluid door de PA klinkt dat synchroon loopt met de aktiviteiten op de harde schijf. Een hoogfrequent jank om het zo maar te noemen.
Met het tussenschakelen van DI's is het geluid nagenoeg weg.
Wat hebben we geprobeerd:
* andere geluidskaart op het moederbord geprikt
*usb geluidskaart geprobeert
*3 verschillende soorten/kwaliteiten voedingen
* de Sata bekabeling omwikkeld met aluminiumtape en aan aarde gehangen
*usb kabels uitgetrokken
*VGA kabels losgegooit
* andere audio bekabeling
* de harde schijf diverse andere posities gegeven tov het moederbord
Dit mocht allemaal niet baten, de enige manier om het janken tot een "acceptabel" niveau te verdoezelen was met een tweetal DI's.Maar het leek wel alsof er dan weer een ruis voor in de plaats kwam? Ik gebruik die DI's al een paar jar, maar ruis kennen die dingen niet.
We willen nu een conventionele harde schijf gaan proberen om te kijken of dat de oplossing is.
Maar het moet met dit soort snelle schijven toch ook gewoon gaan?
Ik ben benieuwd....
Is er onder jullie iemand die dit probleem herkend? Zo ja, wat heb je er aan gedaan?
Hij is speciaal gebouwd om videobeelden uit te sturen, mat Arkaos software. De geluidskaart is van topkwaliteit, evenals het moederbord.
(vraag me niet om specificaties, want een maat van mij regelt dat soort dingen en ik werk er alleen maar mee)
Nu is het probleem dat er een geluid door de PA klinkt dat synchroon loopt met de aktiviteiten op de harde schijf. Een hoogfrequent jank om het zo maar te noemen.
Met het tussenschakelen van DI's is het geluid nagenoeg weg.
Wat hebben we geprobeerd:
* andere geluidskaart op het moederbord geprikt
*usb geluidskaart geprobeert
*3 verschillende soorten/kwaliteiten voedingen
* de Sata bekabeling omwikkeld met aluminiumtape en aan aarde gehangen
*usb kabels uitgetrokken
*VGA kabels losgegooit
* andere audio bekabeling
* de harde schijf diverse andere posities gegeven tov het moederbord
Dit mocht allemaal niet baten, de enige manier om het janken tot een "acceptabel" niveau te verdoezelen was met een tweetal DI's.Maar het leek wel alsof er dan weer een ruis voor in de plaats kwam? Ik gebruik die DI's al een paar jar, maar ruis kennen die dingen niet.
We willen nu een conventionele harde schijf gaan proberen om te kijken of dat de oplossing is.
Maar het moet met dit soort snelle schijven toch ook gewoon gaan?
Ik ben benieuwd....
Is er onder jullie iemand die dit probleem herkend? Zo ja, wat heb je er aan gedaan?
Comment