Announcement

Collapse
No announcement yet.

Axiom 25 FL Studio presets/installeren, kom er echt niet uit...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Axiom 25 FL Studio presets/installeren, kom er echt niet uit...

Hoi hoi,

Vandaag heb ik de M-Audio Axiom 25 binnen gekregen en ben de hele middag tot nu toe bezig geweest met het uitzoeken van hoe ik alles nou goed instel voor fruity loops maar kom er echt niet uit.
    Deze video heb ik al meerdere keren doorgenomen maar krijg het echt niet werkend. https://www.youtube.com/watch?v=WXctIJxHPB0

Het gaat om dit midi keyboard:
    Drummen en piano spelen met uw vingertoppen wordt nu een eitje met deze USB MIDI controller van M-Audio. De Axiom 25 MKII bevat triggerpads, encoders, toewijsbare knoppen en nog veel meer.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen want wil hem zo snel mogelijk op volledig kunnen gebruiken.

BrianK,

Ik vond de video behoorlijk straightfoward. Oftewel duidelijk...

Stap 1: Download & Installeer de driver (Enigma voor PC)
    Stap 2: Download & Installeer de Enigma X-session pro.
    Stap 3: Doe dan alles van 2:06 tot aan 4:11.

Eventuele stap 4 voor 3rd party software is:
    Ga naar fruity wrapper (Zie video), dan: 'browse parameters' volg dan de video en draai alleen de knop die jij wilt voor die parameter (in de video is het de filter frequency)

Lijkt mij duidelijk genoeg?

Indien je nog vragen hebt raad ik je aan eerst wat kennis qua termen op te doen ;).

Comment

Nieuws over computer & studio -> Computer & Studio

Comment

Bedankt Firespace maar nee eigenlijk niet anders dan had ik het hier niet gepost. Vanuit Enigma krijg ik het niet voor mekaar om de presets te importen. Die knop staat in feite gewoon uit en kan hem dus niet aan klikken. En in de video of überhaupt bij alle andere uitleggen die ik vind via google gebruiken ze volgens mij de eerste versie ervan, die ziet er qua layout iets anders uit en ik begrijp echt niet hoe ik de controller handmatig zou moeten mappen. En ik ben (meestal dus) echt niet iemand die moeite heeft met dit soort dingen. Beide midi controllers die ik hier gebruik voor het draaien heb ik custom mapped. Ik zou niet weten waarom ik meer kennis over termen nodig zou hebben. Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal aanvallend over komen maar goed.

Als alles zou werken zoals het in de video hierboven werkt dan had ik geen hulp nodig gehad. Maar dat doet het dus helaas niet.

Comment

BrianK, Het is niet aanvallend bedoeld ;). Soms komt het zo over opdat wat je leest geen intonatie bevat. Ik ben daar wat minder sterk in... helaas..

Heb je eventueel de handleiding erop nageslagen? Dat zou bij mijn weten soms is kunnen helpen.

anders is de support van bax even bellen een optie. Die kunnen met je in de PC meekijken en het eventueel dan voor je oplossen...

Comment

Oh oke maakt verder niet uit. Achja aan de handleiding heb je ook niet veel. Dat is een grote versie van een uit vauwbaar A4tje met een stappen plan van hoe je de usb kabel er in moet stoppen en de usb kabel in je pc. En vervolgens de direct link midi inputs aanzetten. Dan zou alles het moeten doen, maar het leuke is dus dan dan helemaal niks het doet -.- Even contact opnemen met bax dan maar.

Ergens wel jammer. Wanneer je iets koopt dan verwacht je meestal ook dat het goed werkt. Nou zou dit uiteindelijk ook wel werken maar de manier waarop is iets minder leuk. Dingen instellen is normaal maar komop zeg...

Comment

Geloof me Brian, je kan beter nu iets niet voor elkaar krijgen zonder tijdsdruk van buitenaf. Dan iets niet voor elkaar krijgen mét tijdsdruk van buitenaf. Zeker als er bijvoorbeeld een show vanaf hangt o.i.d.

Neem in ieder geval even er afstand van en slaap er een nachtje over... Bax bellen is een prima optie als je uitgeslapen bent. is Bax fris van geest en jij net zo goed ;).

Dat is de beste tip die ik je nu kan geven voor je frustratie.

Groeten,
              Robert

Comment

Working...
              X