Announcement

Collapse
No announcement yet.

Producten voor een studio upgrade (EDM)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Producten voor een studio upgrade (EDM)

Beste forumleden,

Sommigen van jullie kennen mij, iemand die al redelijk wat gepost hier heeft met veelal informatieve info of tips en trucs. Maar ook ik kom er af en toe niet helemaal uit, zoals nu.

Kortweg gezegd:
    Ik ga mijn systeem upgraden voor een budget van om en nabij de 1.000 euro.

Dan eerst wat ik heb staan:
    1 - Maschine (de grote)
    2 - Lexicon Alpha (die gaat de deur uit)
    3 - Op dit moment een Eurodesk MX8000 met Meterbrug (werkt overigens helemaal perfect, maar ook deze gaat de deur uit.)
    4 - een zeer simpele midistart music keyboard van 49 toetsen.

Oké, wat wil ik?
    Er zijn een aantal dingen.

1 de mic die ik heb (perception 120) ga ik aansluiten op mijn nieuwe lexicon (Omega). Die bezit als het goed is fantoom voeding. Evenals midi.

2 het midi verhaal, ik wil de maschine direct met de lexicon verbinden via midi en daarnaast met USB aan de PC. Reden? Ik ga behoorlijk veel gebruik ervan maken voor mijn beats in de EDM.

DAW controllers voor hieronder:

3 Ik wil daarnaast nog minstens 12 tot 18 gemotoriseerde faders zodat ik het in de mix down kan gooien. En volumes kan afstellen (ik heb soms ondanks dat ik de KRK VXT 8 ter afluistering heb het commentaar dat bepaalde volumes te hard of te zacht staan.)

4 de 8 rotary knoppen op de maschine zijn voor de maschine zelf, kan en wil ik niet veel meer aan doen. Oftewel een apparaat met een paar rotary knoppen meer zou fijn zijn. (Minstens 16 opdat de meeste software (lees VSTi) minimaal zoveel rotary knoppen bezitten)

5 Het moet allemaal kunnen werken met Presonus Studio one V2 Professional.
    Dit opdat ik de overstap maak van FL studio daar naar toe.

6 Pads heb ik niet zo zeer meer nodig. Die zitten op de maschine al genoeg.

7 Een keyboard met pitch en modulation zou fijn zijn. Voor de rest wil ik minimaal 2 octaven en maximaal 4 octaven bereik hebben inclusief een octave up and octave down.

Let op: Als er producten zijn die bepaalde dingen combineren vind ik dat alleen maar prima, scheelt mij weer een hoop ruimte.

Budget nogmaals: 'om en nabij de 1.000 euro. (+ - 50 euro marge)

Klopt, kan en lukt dit voor mijn budget?

Graag hoor ik meningen. En voor producten zie ik graag een linkje verschijnen in dit topic.

Opmerkingen:
    - Ik sluit geen bepaalde merken uit. Zolang het maar voldoet aan de bovenstaande eisen.
    - Alleen reageren als je ook echt wat kan toevoegen. (En dus niet vragen wat een DAW controller is of de afkorting: 'mic'.)

Alvast bedankt voor het bekijken (en eventueel reageren)!

Succes!

Misschien vind je het niets, maar misschien zou je eens naar de modulaire serie controllers van Steinberg kunnen kijken, de CMC serie. Groot voordeel is dat je de setup precies zo kunt maken als je zelf wilt, dus met alle onderdelen die jij belangrijk vindt.

'nadeel' is dat er geen gemotoriseerde faders zijn, maar wel touchstrip-controllers die een soortgelijke functie hebben. De vraag is echter of dit je aanspreekt of niet.

Ook hebben we nog de VMeter mocht je iets zelf willen samenstellen tot fadercontroller.

Verder hebben we van Icon de Qcon Pro en de Qcon EX. Hier kun je een behoorlijk grote console mee maken om je sporen altijd direct te kunnen corrigeren en bewerken. Het mooie is dat je eventueel nog extra wings zou kunnen toevoegen indien nodig.

De vraag is echter of je een dergelijk grote console ziet zitten om er bij te hebben. ;) Persoonlijk zou ik het goede overzicht wel handig vinden, evenals het direct kunnen bedienen van diverse parameters.

Qua keyboard is het maar helemaal de vraag wat je er aan uit wenst te geven. Voor pakweg 200 euro heb je een degelijk keyboard waarbij al je wensen er op zitten. Verdubbel je dat bedrag dan heb je een betere aanslaggevoeligheid, betere piano-feel, meer functies etc. Hiervoor zou ik gaan kijken bij de hogere series van merken als M-Audio (Oxygen of hogere Axiom serie), eventueel Roland (Cakewalk), Novation (Impulse of SL), etc.

Comment

Je mix wordt niet beter van midi faders, wel van betere monitoring en akoustiek aanpassing. Dus met rockwool aan de slag

Comment

@Rick, bedankt voor je input.

@ Raphie, het staat er misschien wat slordig, de mensen die mij kennen weten hoe ik het bedoel.

Ik neus even verder, bedankt allen!

Comment

snap ik, maar 3 is een mixdown issue (en monitoring akoustiek issue), niet een controller issue.
          voor gemotoriseerde faders zou ik kijken naar Mackie control + expanders, maar dat ga je niet redden voor 1000 euro. alles eronder is leuk speelgoed, maar kost meer tijd om te mappen en voelt niet echt tactile en je zal merken dat je dan nog steeds liever ff snel met je muis schuift. Gewoon muizen werkt voor mij nog steeds sneller dan bijv automap. Ik heb een mooie IMPULSE49 maar gebruik alleen de keys, rotaries en faders heb ik al opgegeven.

Comment

Working...
          X