Announcement

Collapse
No announcement yet.

computer en dj set aansluiten op krk

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• computer en dj set aansluiten op krk

ik heb 2 krk 5 studio speakers en ik wil graag mijn djset en mijn computer er tegelijkertijd op aansluiten kan dit en hoe dan?
    gr Thomas

Waar bestaat je DJ-set uit? Je zou je computer misschien op je DJ-set kunnen aansluiten, op een kanaal van je mixer die je niet tot weinig gebruikt?

Comment

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.

Het volgende setje ga ik binnenkort aanschaffen:
      Pioneer XDJ Aero
      KRK Rp 8 G2 set
      Macbook Pro 13" i7
      M-audio Keurig 49 USB Midi Keyboard

Heb ik een externe geluidskaart nodig, zodat zowel de djset als de laptop op de monitoren zijn aangesloten? Zo ja welke voor house tot hardstyle?

Comment

Er zit een geluidskaart in je controller gebouwd. Om te kunnen draaien heb je in principe dus geen geluidskaart nodig.

Ik weet verder niet wat je met die M-audio gaat doen? Als je daar muziek me gaat produceren zou ik daar wel nog een externe geluidskaart voor kopen.

Verder ga je voor een 13" MacBook pro. Waarom? Waarom ga je niet voor een 15"? Met programma's als traktor is een groter scherm wel erg fijn. Er zit natuurlijk wel 400 euro tussen, maar ik vind het het prijsverschil echt waard!

Comment

Ik zou dan liever voor die 400 euro er een losse monitor bij kopen. Die 2 inch maken niet zoveel uit en ik merk op mijn laptop (15,6 inch) dat ik toch echt heel erg weinig ruimte heb. Dus heb ik laatst een simpele en goedkope monitor gekocht, en ik kan ineens veel beter mixen, gewoon omdat ik meer zie.

Comment

Maar die losse monitor kan je niet meenemen naar een feestje. Die MacBook Pro wel! Daarbij is de hardware in een 15" model beter als die in een 13" model.

Comment

Hoezo kan je die niet mee nemen?

Comment

Dus jij neemt je externe monitor mee als je ergens gaat draaien? Zonder drive in show? Het lijkt mij toch echt makkelijker om gewoon alleen een koptelefoon en MacBook mee te nemen...

Comment

Liever tijdens het draaien gemak dan onderweg naar het draaien. De reis ernaartoe is maar een bijzaak. Waar het om gaat, is wat je det als je er eenmaal bent. En als je je ding beter kunt doen met een monitor erbij, dan neem je die toch liever wel mee? Verder zie ik eigenlijk geen nadeel als je een monitor mee neemt. Een extra kabeltje kan je wegwerken, is in een paar seconden gepiept, zo zwaar zijn die dingen niet...

Comment

Een monitor kan je niet zo maar even meenemen op de fiets of in je tas stoppen. Zoiets is alleen thuis handig, niet als je club dj bent. Dan is het gewoon NIET handig om mee te nemen.

Comment

Het ligt eraan of je met de fiets bent of de auto...
                      Niet alle feesten waar je draait zijn op fiets of loop afstand. En, ik geef je gelijk als ze dat bij jou wel zijn, maar dat geloof ik eigenlijk niet.

Comment

Ik heb geen rijbewijs dus als ik in een club in een andere stad zou moeten draaien moet ik met het OV, of moet ik gebracht worden. Als je met het OV gaat is een losse monitor ook niet echt handig.

Een losse monitor kan je in de auto makkelijk meenemen, dat is geen probleem. Wat nog wel een probleem kan worden is een volle booth. Zie jij je losse monitor maar eens in een overvolle booth te plaatsen. Dan ben je echt niet blij met alleen een 13" scherm omdat je je losse scherm niet neer kunt zetten.

Comment

Het is inderdaad de bedoeling om te gaan produceren op de Macbook. Op de Macbook wil ik ook mijn mixtapes opnemen en bewerken.

Ik ga dat ding nooit ergens mee naartoe nemen om te draaien, want dan neem ik wel een harde schijf mee of een paar usb-sticks.

Eigenlijk wil ik ook wel de 15" maar ga je dan in kloksnelheid niet achteruit? Kan hij Logic of Cubase dan nog wel aan dan? Of zal ik gewoon wachten tot dat ik de duurdere 15" kan betalen?

Grappig...ik zie net dat de MD104n/a dezelfde prijs heeft als de MC976n/a retina. Dat is ruim 500 euro duurder dan in de Apple store. Kan ik dat ergens melden? Ik neem aan dat dat een fout is.

Wat zijn de topmerken voor een externe geluiskaart? Heb ik dan alles wat ik nodig heb om te kunnen produceren en draaien?

Comment

Qua kloksnelheid zal je inderdaad wat achteruit gaan. Het punt is wel, je vergelijkt nu een dual (2) core processor met een quad (4) core processor. Qua rekenkracht is die quad core veel sterker als die dual core. Die 15" zal je programma's dus gewoon goed draaien, zo niet beter.

Over dat prijsverschil kan ik je niet zo veel zeggen. Ik weet namelijk niet echt in welke winkels je nou de prijzen vergelijkt.

Ook over een producergeluidskaart kan ik je niet veel zeggen. Andere mensen op het forum hier kunnen je hier vast alles over vertellen!

Comment

Oke dan wordt het een 15".

Dat prijsverschil zag ik in de Bax webshop.

Comment

Working...
                              X