Announcement

Collapse
No announcement yet.

CDJ, DJM, BCR2000 & LaunchPad aansluiten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• CDJ, DJM, BCR2000 & LaunchPad aansluiten

Hoi!

Ik heb niet zo lang geleden een bulk aan spullen gekocht, eigenlijk gewoon om ermee te spelen.
    Probleem is dat ik van tevoren niet echt heb nagedacht over hoe alles aan te sluiten. Ik ben recentelijk verhuisd, heb een nieuw bureau in elkaar getimmerd dus wil nu alles goed aansluiten.

Ik wil zowel muziek draaien als muziek maken.

Ik heb het volgende:
    - Pioneer CDJ-800 MK2 (2 keer) + Pioneer DJM-800
    - Hercules MP3 E2 met Virtual DJ + Stevige PC. Heb de PC op kanaal 3 van de mixer aangesloten
    - Behringer BCR 2000
    - Novation Launchpad (eerder al aangesloten en beetje mee gekloot met Ableton)
    - 2x 120Watt actieve Studio Monitors van Konig

De vragen:
    - Hoe krijg ik Virtual DJ naar 2 kanalen op m'n DJM? Zodat ik zegmaar 4 decks heb..
    - Wat kan ik het beste doen met de BCR2000 en Launchpad? Ableton beter leren om ermee te kunnen produceren?
    - Kan ik de Launchpad ook gebruiken tijdens het draaien, bijvoorbeeld om nummers te starten, hot cue's etc ? En hoe richt ik dat in op de PC? Dat kan natuurlijk niet in Virtual DJ..

Wie helpt me op weg?

Ik ben net begonnen met Ableton, ik was ook eerst van plan om een Launchpad te kopen, gelukkig had ik eerst advies gevraagd aan een ervaren DJ en Producer, en die zei dat ik eerst maar eens 2 jaar ervaring met Ableton moest opbouwen, zodat ik de basics kende. Dan kan ik daarna kijken of ik Ableton met de Launchpad kon combineren. En hij heeft gelijk: Ableton is echt een heel moeilijk programma dat je niet zomaar 123 uit je hoofd kent. Ik ben nu dus al een tijdje aan het prutsen, en bijna iedere minuut kom ik wel weer iets nieuws tegen (gelukkig kan ik goed overweg met computers).
    Als je dubstep leuk vind om te maken, kijk dan eens naar deze tutorials:
    Download the samples on http://www.TornadoTwins.com (Put your email in the box on the bottom).New mind-blowing tutorial by the TornadoTwins. Learn how to mak...

Normaal gesproken praten ze over games, maar dubstep kunnen ze ook maken. Heel erg fijn en ze nemen echt alles door. Perfect dus voor beginners.

Comment

Bedankt voor de tip. Ik ga zeker met Ableton aan de slag.

Maar, heeft iemand antwoorden op de vragen?

Comment

Working...
      X