Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muziek overzetten naar Itunes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Muziek overzetten naar Itunes

Hoi,

Een deel muziek staat op een externe hardeschijf en nu wil ik die over zetten naar mijn laptop waar ik mee draai, ik heb 1 track van de externe harde schijf naar de map Itunes/automatisch toevoegen aan iItunes gesleept.
    Als ik zoek in traktor dan kan hij hem vinden maar zodra ik de harde schijf afkoppel dan kan Itunes hem niet meer vinden? waarschijnlijk plaats ik de tracks in een verkeerde map?

Ik sleep ze altijd als ik in iTunes bij muziek ben. Dus die hele grote lijst met al je nummers (linksboven). Sleep ik ze er in. Maar dat is op mac, weet niet hoe dat zit bij windows.

Comment

Moet ik die tracks van mijn externe harde schijf niet op mijn harde schijf plaatsen van mijn laptop?
      Of staan die dan ook op de harde schijf als ik ze in Itunes naar muziek sleep?

Comment

Bij mij staan ze er dan direct bij. Ook in de 'Itunes media' map. Dus op je schijf!

Dus zeg maar itunes op de linkerhelft van je scherm. En de map waar de muziek op staat bij de rechterhelft. Nu selecteer je alle muziek van je schijf en sleep je die richting itunes. Even wachten en ze staan er in!

Comment

Ik heb het nu zo gedaan en hij staat dan wel in de lijst bij muziek in Itunes maar als ik mijn externe schijf afkoppel van mijn laptop en ik klik op de track dan krijg ik melding dat het nummer niet gebruikt kan worden omdat hij het originele bestand niet kan vinden, dus de track staat niet op de HD van mijn laptop.

Comment

Vreemd. Al zo geprobeerd:
            iTunes >> iTunes Media >> Music en de muziek in die map zetten

Comment

Nee werkt ook niet, ik begrijp het niet.
              Hij staat wel in de lijst van Itunes, maar als ik mijn externe HD afkoppel en ik klik het nummer aan dan krijg ik de volgende melding

Het nummer kan niet worden gebruikt, omdat het originele bestand niet gevonden kan worden, wilt u ernaar zoeken.

Hij staat dus niet op de HD van de laptop.

Comment

Dat vind ik heel vaag.

Laatste mogelijke optie die ik nu kan bedenken:
                "iTunes" >> "Archief" >> "Voeg toe aan bibliotheek"
                en dan de muziek selecteren.

Comment

Inderdaad heel vaag en het wil niet lukken.
                  Ik heb nu 2 tracks van mijn externe HD overgezet en als ik zoek in traktor kan ik ze wel vinden maar hij speelt ze niet af, en Ituines geeft constant de melding.

Het nummer kan niet worden gebruikt, omdat het originele bestand niet gevonden kan worden, wilt u ernaar zoeken.

Comment

Waar komt die muziek precies vandaan? En welk bestandssoort is het? .mp3/.wav/etc.

Zou kunnen dat itunes die niet begrijpt en er dus niet bij wilt zetten.

Comment

De muziek komt van originele cd's van een drive in die gestopt is, het is muziek die heel moeilijk te vinden is, op Itunes kan je ze niet vinden anders had ik ze al gekocht via Itunes, het zijn nummers die ik heel goed kan gebruiken op bruiloften daarmee wil ik ze graag werkende hebben.

Het bestand is MP3

Comment

Ik weet niet hoeveel cd's het er zijn. Maar als het er niet veel zijn kan je ze toch ook rechstreeks in itunes importeren? Dus vanaf de cd.

Anders zou ik het helaas echt niet weten.

Comment

De cd's heb ik niet tot mijn beschikking, ik heb ze enkel op een externe HD.
                          Toch moet het mogelijk zijn om deze op mijn laptop te krijgen en laten afspelen met traktor, ik doe waarschijnlijk iets niet goed.

Comment

Dat jij iets niet goed doet is niet perse zo hoor ;-).
                            Kan ook dat ze gewoon een verkeerde structuur hebben, en dus is het weer eens itunes die het niet aan kan! Ik weet niet welke structuur de bestanden hebben (staat zo in het bestand: "Moves Like Jagger - Maroon 5.mp3"), maar het kan zijn dat deze niet door itunes wordt gesnapt en ze dus niet kan importeren. Er zijn op internet genoeg converters te vinden die deze (gratis!) kunnen omzetten naar een wél werkende structuur.

Btw: Weet niet of dat in Windows ook zo is, maar je kan ook het ".mp3" wijzigen in ".wav" en de structuur is veranderd!

Comment

Heb je bij iTunes ingesteld dat hij de nummers die je naar iTunes kopieert ook automatische naar de map iTunes media kopieert. Want dan zou hij het gewoon de nummers af moeten spelen zonder dat je de HD heb aan gesloten want dan haalt hij ze daar vandaan.

Comment

Working...
                              X