Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn laptop heb een accubrom in zijn jack-uitgang!. Wat is en oplossing?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn laptop heb een accubrom in zijn jack-uitgang!. Wat is en oplossing?

Hallo mensen, Ik heb even een technische vraag aan jullie!. Als ik mp3's wil afspelen op mijn laptop!. Dan hoor je een brom door de speakers!. Dit ligt aan mijn acculader!. Want acculader eruit, brom weg!. Wat kan ik hier aan doen?. Of is een usb geluidskaart/converter de oplossing?

Alvast thanx

Greetz Aimilio
    Last edited by Aimillio; Monday-01-10-2012, 21:00.

Mijn inziens is een USB geluidskaart de best oplossing voor dit moment.

Tenzij je flink wat euros over de balk wilt smijten uiteraard.

Succes!

Comment

Aarde van de adapter isoleren door verloopstekker of gaffa, of op batterij spelen

Comment

Thanx voor je bericht Raphie & Firespace Recordings!.
        Had je nog een tip qua merk en type?

Greetz Aimillio
        Last edited by Aimillio; Monday-01-10-2012, 23:21.

Comment

Gewoon een platte stekkerdoos van de gamma zonder randaarde er tussen zetten, kost maar een paar euro

Comment

Is inderdaad een aardingsprobleem.
            Je kan, als deze er op zit, de ground/lift switch op de versterker gebruiken, of zoals hierboven aangegeven, stekkerdoos of kort stuk verlengkabel zonder aarding.

Comment

Maar is een USB versterker wel één van de opties?.
              Want een ongeaarde stekker heb ik al geprobeerd!

Comment

Een ongeaarde stekker zou het probleem moeten oplossen (of het verstandig is is een tweede, dat kan je namelijk wel eens een schokje opleveren). Een USB geluidskaart helpt niet tegen een aardbrom.

De goedkoopste oplossing is een "ground loop isolator", en als dat niet werkt zul je een actieve DI box moeten kopen maar dat is een stukje duurder.

Comment

Aarde afplakken of niet aansluiten doe je alleen in noodsituaties en als je weet wat je doet. De opmerking "of het verstandig is is een tweede, dat kan je namelijk wel eens een schokje opleveren" geeft aan dat je niet op de hoogte bent van de risico's.
                  Hoewel bij veel laptops de aarde niet aan de laptop zelf zit aangesloten maar alleen aan de adapter (wat meteen weer het probleem geeft) zijn er ook laptops waar dit wel is aangesloten. De aarde dan afplakken kan simpelweg leiden tot ononderbroken elektrocutie. Dan ben je dus hartstikke dood.

Externe geluidskaart kan het probleem oplossen en sowieso wordt je geluidskwaliteit er een stuk beter van. Zeker aan te raden dus. Een passief DI met Earth Lift is ook prima.

Comment

Meeste adapters geven 12 volt af, is niet meer stroom dan een batterij aan je tong
                    Daarnaast is alles aan en laptop plastic of rubber, dus zal wel meevallen miljoenen laptops in de wereld gaan in niet geaarde stopcontacten...... E.e.a. wordt hier zwaar overdreven

Comment

Van voltjes ga je niet dood, al zijn dat er 10.000.
                      Het zijn de amperes die (levens)gevaarlijk zijn, bij een halve ampere ben je echt weg.

Een processor trekt echt nog altijd pakweg 95W, een zware desktop vaak zelfs 125W. Dat betekend bij 12V dat er een slordige 8A door de 12V rail gaat, voor de processor alleen!
                      Koppel die nou eens aan je chassis en haal de aarding weg... :?

Comment

Ik heb ook eens een aardbrom gehad (en dat is hier ook het probleem aangezien het weg is als hij de adapter los haalt) en ik gebruikte gewoon een externe geluidskaart van Maya.

Tuurlijk wordt je geluid daar beter van maar het zal het probleem niet verhelpen. Ik heb tegenwoordig gewoon een klasse 2 adapter (dus zonder randaarde), dat lost het probleem wel op.

Comment

Mijn inziens werd ik voor een keuze gesteld.

En uit die keuze koos ik de ISB geluidskaart. Mijn fout want ik heb er iets erover heen gelezen.

Een isolator zou inderdaad helpen. Kost je om en nabij de 15 euro, maar dan is de brom weg.

Comment

Originally posted by Raphie View Post
                            Meeste adapters geven 12 volt af, is niet meer stroom dan een batterij aan je tong
                            Daarnaast is alles aan en laptop plastic of rubber, dus zal wel meevallen miljoenen laptops in de wereld gaan in niet geaarde stopcontacten...... E.e.a. wordt hier zwaar overdreven
                            mijn macbook is toch echt van aluminium :P

Comment

Ik heb dit probleem met mn DDJ ook, merkte ik gisteren. ik moest draaien op een feestje en gelukkig had ik een ongeaarde stekkerdoos bij me, maar er bleef een kleine brom uit mn speakers komen, vooral uit mn sub (vrij logisch.. de brom was laag en mn sub is actief en het sterkst, en die versterk mn toppen.). merkte er weinig van toen er eenmaal muziek was, maar ik had het gevoel dat ik wat vermogen miste..

oplossen met een groundloop isolater wil ik liever voorkomen, omdat dit ten koste gaat van de geluidskwaliteit. Dan kan ik een tweede klasse adapter kopen voor mn laptop, maar liever los ik het probleem anders op.

Ik heb in mn procab rca-rca kabel vermoedelijk een klein kabelbreukje. als ik de kabel op een bepaalde manier oprol, hoor ik een klein beetje geraak of wegvallen van volume. Hij heeft een keer klem gezeten, dus ik denk dat het hier door komt. Aangezien ik dan een nieuwe kabel nodig heb en ik toch naar XLR wou, leek het me handig om dan een kabel te kopen van gebalanceerde jack Male (output op ddj t1) naar gebalanceerde XLR Male.

Lost dit het probleem ook op? want op internet kwam ik alleen maar groundloop isolators tegen van rca naar rca..

iemand nog advies?

Comment

Working...
                              X