Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mijn laptop heb een accubrom in zijn jack-uitgang!. Wat is en oplossing?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Het zal.waarschijnlijk niet veel uithalen. Je maakt er namelijk niet een gebalanceerd signaal van. Je gaat alleen over op een connector. Voor een geballanceerd signaal heb je aan beide kanten dus output en input dienen gebalanceerd te zijn. Dit geld ook voor de kabel en de connectors. Alleen als deze allemaal geballanceerd zijn heb je een geballanceerd signaal over gebracht. Maar is dat signaal al verstoord voor het eruit komt kan je dus nog steeds een brom of probleem hebben.

Een geballanceerd signaal voorkomt eigenlijk vooral storingen als je van het ene apparaat naar de volgende gaat. De storing die je dan onderweg op kan lopen kan je voorkomen door geballanceerde overdracht te gebruiken.

Comment

Goedemorgen,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Ground Loop Isolator binnen gehad en
      gelijk getest!. Helemaal perfect. Geen brom meer :-).
      Ik wil iedereen bedanken voor hun reactie!

Greetz Aimillio

Comment

Ik vind DI's altijd minder klinken, beter is het om gewoon geen unbalanced kabels te gebruiken vanaf de mixer/geluidskaart en idd de laptop zonder aarde an te sluiten. DI haalt vaak alle fut uit je sound

Comment

Originally posted by Raphie View Post
          Ik vind DI's altijd minder klinken, beter is het om gewoon geen unbalanced kabels te gebruiken vanaf de mixer/geluidskaart en idd de laptop zonder aarde an te sluiten. DI haalt vaak alle fut uit je sound
          Huh. Neem een bss en lijkt me sterk dat jij er iets van merkt of aan kan horen. Wij gebruiken er ook een stuk of 4 voor van alles en nog wat. Nog nooit problemen gehad.

Een groundloop issolator is dan wel weer een drama apparaat. ( dus die goedkope met 2x Rca aan elke kant) dan klopt het dat hoor en merk je als je oplet. Ik probeer altijd alles met xlr te krijgen. Alleen als het eigenlijk echt niet anders kan komt er wel eens wat rca in.

Comment

Originally posted by ronennieshow View Post
            Het zal.waarschijnlijk niet veel uithalen. Je maakt er namelijk niet een gebalanceerd signaal van. Je gaat alleen over op een connector. Voor een geballanceerd signaal heb je aan beide kanten dus output en input dienen gebalanceerd te zijn. Dit geld ook voor de kabel en de connectors. Alleen als deze allemaal geballanceerd zijn heb je een geballanceerd signaal over gebracht. Maar is dat signaal al verstoord voor het eruit komt kan je dus nog steeds een brom of probleem hebben.

Een geballanceerd signaal voorkomt eigenlijk vooral storingen als je van het ene apparaat naar de volgende gaat. De storing die je dan onderweg op kan lopen kan je voorkomen door geballanceerde overdracht te gebruiken.
            de ingang van mn actieve sub is xlr gebalanceerd, en de uitgang op mn ddj t1 is gebalanceerde 6.3 mm jack. dus dan zou het moeten werken.. en een groundloop isolator is idd slecht voor je geluidskwaliteit..

Comment

Working...
            X