Announcement

Collapse
No announcement yet.

vervelende pieptoon

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vervelende pieptoon

Beste baxshoppers,

Ik heb een probleem, waneer ik mijn audio interface gebruik hoor ik continue een pieptoon. Hoe meer cpu ik gebruik hoe harder de toon wordt. Dit is natuurlijk uitermate vervelend waneer ik muziek aan het opnemen ben. Dit probleem heb ik met; mijn macbook, desktop en mijn vriend zijn laptop heeft dat ook als hij bij mij thuis is. Waneer we bij hem zijn hebben we nergens last van.

ik denk dat de het spanningsnet bij mij thuis flink vervuild is. eerst had ik ook geen aarde dus werd al mijn apertuur staties, dit heb ik weten op te lossen door een aardedraad naar mijn kamer te trekken. Het heeft de pieptoon aleen maar versterkt helaas. :@

Heeft iemand dit probleem ook gehad en is dit op telossen door een netfiter te kopen.

Groetjes,

Bram

Als je MacBook van de stroom af is, piept het dan nog steeds?
    Je interface zelf kan ook piepen trouwens. Doet die van mij ook.
    Als ik het volume opendraai is 'ie wel weg trouwens...

Comment

Nee het maakt niets uit of ik mijn adapter er in of uit heb. Dit probleem hem ik helaas niet alleen met mij macbook, maar ook met mijn windows desktop. Een vriend van mij kwam last bij mij thuis muziek maken en hij had ook last van. maar bij hem thuis heeft hij geen problemen. Daarom denk ik dat het met het net te maken heeft...

Nu heb ik alleen internet open staan en hoor ik niets zodra ik de cpu meer ga gebruiken neemt het toe. Dit is bij mijn pc en mac zo ...

Ik gebruik een yamaha mg166c usb als interface maar ook de roland sh-201 en M-audio fast track pro hebben dit probleem bij mij... :S

Zodra ik de usb kabel verwijder uit de interfaces dan hoor ik direct geen pieptoon meer.

mijn blofeld en ks5 storen ook een beetje, deze heb ik met niet gebalanceerde kabels aangesloten. maar dat is zo minimaal dat ik daar geen last van heb.. ( kan je trouwens ook gebalanceerde kabels op niet gebalanceerde synths gebruiken ? :$ )

als ik het volume open knal hoor ik het harder...

Ik heb trouwens Krk rp8's als monitoren.

gr bram

Comment

Je interfaces, zijn die bus-powered of hebben die een eigen voeding?
        Als ze bus-powered zijn heb ik geen idee.
        Probeer eens om de stekker om te draaien als ze wel een eigen voeding hebben.

Comment

bedankt voor de tips, maar helaas nog geen oplossing gevonden. het is een 16 kanaals mixer met usb dus hij heeft gewoon zij eigen voeding...

Ik ben benieuwd of iemand op dit forum met een netfilter werkt ?

gr,

bram

Comment

Working...
          X